2022 este anul în care divizia M a celor de la BMW împlinește jumătate de secol de la înființare. Pentru a marca cum se cuvine un astfel de moment, bavarezii au prezentat primul model M ce nu are un alt corespondent în gama BMW, de la celebrul M1 încoace. Așadar, BMW XM este un SUV de sine stătător și nu unul derivat dintr-un model deja existent.
Pe scurt despre BMW XM, înainte de a vă spune câteva impresii după evenimentul de prezentare la care am participat zilele trecute. SUV-ul, în versiunea Label Red, ce va fi disponibilă ulterior cu 748 CP și 1.000 Nm, va fi cel mai puternic BMW de serie din toate timpurile.
În configurația de bază, BMW XM vine cu 653 CP și 800 Nm, puși la bătaie dintr-un V8 TwinPower Turbo pe benzină de 4.4 litri (489 CP / 650 Nm) și un motor electric (197 CP / 280 Nm), ce-și ia energia dintr-un acumulator cu capacitatea netă de 25.7 kWh. BMW XM poate rula strict electric până la 140 km/h și pe o distanță de maximum 82 – 88 km, dacă bateria este plină. Puterea este pusă la sol printr-un sistem de transmisie integrală M xDrive, setat să transmită preponderent cuplul către puntea spate.
Acum, ce am văzut la BMW XM după o dezvelire spectaculoasă, precedată de un show demn de un SUV precum acesta? Mașina este mare. Mare! Are peste 5.1 metri lungime și aproape 1.8 metri înălțime. Ampatamentul îl face să pară mai compact în poze, fiind de 3.1 metri, și astfel consolele față și spate sunt mai scurte, ceea ce poate crea o imagine mai dinamică. Din păcate, pentru un BMW M cu acte în regulă, masa la gol de peste 2.7 tone nu-i prea face cinste… Deloc.
Revenind la ceea ce am constat eu. Uitându-mă acum la poze, mașina este clar mai spectaculoasă, extravagantă și impresionantă în realitate. Sunt multe detalii pe care trebuie să le descoperi încet și calm, ceea ce nu pot spune că am putut face cu ocazia evenimentului la care au participat foarte multe persoane.
Culoarea exemplarului admirat de noi, combinată cu detaliile în nuanțe contrastante aurii, face ca totul să capete proporții și mai dramatice, iar jantele pe nu mai puțin de 23 de inch par din filme SF, la fel ca evacuările cvadruple cu forme hexagonale sau difuzorul spate.
Sunt multe muchii proeminente, unghiuri grave și linii drepte care sculptează practic o caroserie ce iese în evidență din orice direcție o privești.
La interior, spectacolul se continuă, dar aici aș spune că sunt destule elemente comune cu ceea ce știm deja de la modele recente ale bavarezilor. Pe de altă parte, BMW XM contează pe detalii, pe materiale speciale și niște pe scaune față ce par a proveni de la firme de tuning.
Sper să am ocazia de a descopri în detaliu acest SAV (Sport Activity Vehicle) cu adevărat special, ce are prețuri de plecare în țara noastră de la puțin peste 170.000 Euro cu TVA. Mult, puțin? Se pare că pentru 15 clienți nu e neapărat mult, fiindcă au dat deja comandă pentru mașina ce va fi livrată nu mai devreme de primăvara anului viitor, venind tocmai din fabrica Spartanburg, SUA, unde producția va începe din decembrie 2022.