Guvernul României a avut parte de o zi de marți cu adevărat aglomerată. Au aprobat 20 de ordonanțe de urgență, iar una dintre ele potrivit HotNews se adresează celor ce se deplasează cu trotinetele electrice pe drumurile publice.
În nota de fundamentare sunt câteva date statistice interesante de implicarea trotinetelor electrice în accidente rutiere pe intervalul 2016 – 2019:
- 192 de accidente rutiere;
- 37 de răniți grav și 156 răniți ușor;
- 1 conducător de trotinetă electrică a decedat.
Ce a stabilit guvernul prin ordonanță de urgență?
- Conducătorul de trotinetă electrică trebuie să aibă peste 14 ani;
- Trotineta electrică nu trebuie să depășească viteza de 25 km / h;
- Circulația pe trotuare este interzisă. Unde sunt piste de bicicletă se pot deplasa și trotinetele electrice, iar unde nu sunt piste dedicate, circulă pe carosabil (pe drumurile ce au limită de viteză de 50 km/h, asta înseamnă strict în interiorul localităților);
- Să fie echipate cu mijloace de iluminare și reflectrorizat-fluorescente.
România este cumva în linie cu regulile aplicate și în alte țări. Franța a scost trotinetele electrice de pe trotuar, la fel s-a întâmplat și în Germania.
Am avut un chestionar pe pagina de Facebook a site-ului în a 2-a parte a lui 2019, iar 63% dintre cei ce au votat și-ar fi dorit să circule cu trotineta electrică pe trotuar.