Programul Rabla ar putea fi suspendat pentru următorii doi ani (dealerii au la zi pe stoc sau în curs de producţie undeva la 35.000 de maşini)

gAuto
/
/
28 iun.
/

Într-un articol recent v-am prezentat situaţia la zi a pieţei auto de maşini noi din România, una chiar dramatică am putea spune. Minusurile sunt peste tot cu două cifre, iar ţara noastră este printre ultimele la nivelul Uniunii Europene (în unele statistici suntem chiar ultima).

Din păcate veştile continuă să fie din cele negative, astfel că pe surse se vehiculează că guvernul se gândeşte să suspende programul Rabla pentru următorii doi ani (2025 inclusiv). Această decizie pare a fi împinsă de la spate de reducerile bugetare iminente şi de necesitatea redirecţionării fondurilor către alte proiecte mai importante.

Dealerii însă sunt într-o poziţie foarte neplăcută, aceştia având la zi pe stoc sau în curs de producţie undeva la 35.000 de maşini (conform datelor din piaţă). Unele parcuri auto nu mai au loc unde să stocheze automobilele.

Fără programul Rabla, mulţi români renunţă la comenzi, iar dealerii se văd rămaşi cu stocuri enorme de maşini nevândute. Unii producători acordă deja anumite reduceri, însă acestea sunt limitate şi în multe cazuri neconvigătoare (Dacia oferă 1000 euro / maşină, Ford oferă 4500 euro / maşină electrică etc.).

Se pare că o decizie finală privind programul Rabla se va lua săptămâna viitoare, însă dacă aceasta rămâne aceea de suspendare, industria auto de maşini noi ar suferi un şoc financiar de câteva sute de milioane de euro.

Sursa: zf.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…