Într-un articol recent v-am prezentat situaţia la zi a pieţei auto de maşini noi din România, una chiar dramatică am putea spune. Minusurile sunt peste tot cu două cifre, iar ţara noastră este printre ultimele la nivelul Uniunii Europene (în unele statistici suntem chiar ultima).
Din păcate veştile continuă să fie din cele negative, astfel că pe surse se vehiculează că guvernul se gândeşte să suspende programul Rabla pentru următorii doi ani (2025 inclusiv). Această decizie pare a fi împinsă de la spate de reducerile bugetare iminente şi de necesitatea redirecţionării fondurilor către alte proiecte mai importante.
Dealerii însă sunt într-o poziţie foarte neplăcută, aceştia având la zi pe stoc sau în curs de producţie undeva la 35.000 de maşini (conform datelor din piaţă). Unele parcuri auto nu mai au loc unde să stocheze automobilele.
Fără programul Rabla, mulţi români renunţă la comenzi, iar dealerii se văd rămaşi cu stocuri enorme de maşini nevândute. Unii producători acordă deja anumite reduceri, însă acestea sunt limitate şi în multe cazuri neconvigătoare (Dacia oferă 1000 euro / maşină, Ford oferă 4500 euro / maşină electrică etc.).
Se pare că o decizie finală privind programul Rabla se va lua săptămâna viitoare, însă dacă aceasta rămâne aceea de suspendare, industria auto de maşini noi ar suferi un şoc financiar de câteva sute de milioane de euro.
Sursa: zf.ro