Proprietarul chinez al Volvo avertizează că industria auto globală se confruntă cu o supracapacitate de producţie

gAuto
/
/
9 iun. 25
/

Dacă în urmă cu 15 – 20 ani numărul producătorilor auto globali era în general unul constant, de când omenirea a decis să facă trecerea de la maşini cu motoare termice, la maşini cu motoare electrice, lucrurile au cam scăpat de sub control.

Peste noapte au apărut zeci de branduri noi, unele de la producători mici, locali (chinezi în general), altele de la producători noi, dar cu ambiţii foarte mari. Sigur că această evoluţie ajută, însă piaţa auto globală are şi ea limitele ei, feliile de plăcintă la nivel de cotă fiind din ce în ce mai subţiri.

Logica este cât se poate de simplă, iar Li Shufu, preşedintele şi fondatorul Geely (proprietarul chinez al Volvo), a confirmat recent în cadrul unui eveniment că industria auto globală se confruntă cu o supracapacitate de producţie.

Pe acest considerent, Geely a decis să nu mai construiască nicio fabrică nouă şi nici nu va extinde producţia celor existente.

În prezent piaţa auto pare a trece printr-o mică / mare reorganizare: în China se practică un război al preţurilor, în Europa şi Statele Unite ale Americii se prioritizează producătorii locali pentru e susţine industria şi locurile de muncă, în America de Sud se duce o luptă crâncenă între producătorii tradiţionali şi lupii tineri etc.

Sunt foarte curios cum vor evolua lucrurile, însă eu cred că deja nu mai este loc pentru toată lumea. Pariez că în perioada imediat următoare (3-5 ani) vor urma ceva falimente sau achiziţii majore.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.