Record mondial de drift cu Porsche Taycan gAuto

Porsche Taycan este mașina ce a lăsat, până acum, cele mai adânci urme în sufletul meu, mașină ce este una cu adevărat specială. Este un automobil electric despre care unii spun că nu poate fi mai grozav decât unul cu motor cu ardere internă, însă trebuie să conduci un Taycan spre a putea emite orice fel de concluzii.

Pur și simplu, Porsche Taycan este una dintre cele mai complete mașini pe care le-am condus vreodată, mai ales dacă ne referim la versiunea Turbo S. Mai nou, Porsche Taycan dovedește că poate fi și extrem de controlabil în drift, vorbim aici despre varianta cu tracțiune spate, model ce poate fi cumpărat de curând în China.

Porsche Taycan este deja deținător de recorduri în multe alte discipline. Fie că este vorba de cursa de anduranță de 24 de ore, de peste 3.425 km pe pista de mare viteză din Nardò, cel mai bun timp din clasa sa pe Nürburgring-Nordschleife (7:42 minute) sau cele 26 de sprinturi de la zero la 200 km/h pe aerodromul din Lahr – recordurile primei mașini sport complet electrice de la Porsche sunt impresionante.

Iată că acum, un exemplar de preserie cu tracțiune spate a reușit să stabilească un record mondial consemnat oficial în Guinness World Records. Instructorul Șef de la Porsche Experience Center Hockenheimring, Dennis Retera, a făcut 210 ture pe cercul de drift, lung de 200 de metri, fără ca roțile din față să fie vreodată în aceeași direcție ca și curba. Timp de 55 de minute, expertul în drifting a acoperit un total de 42,171 de kilometri, cu o viteză medie de 46 km/h.

Această izbândă a însemnat pentru Retera recordul mondial pentru cel mai lung drift continuu într-o mașină electrică. Recordul a fost consemnat sub supravegherea judecătorului oficial al Guinness World Records, Joanne Brent. Expertul Guinness a documentat meticulos încercarea, cu o gamă întreagă de ajutoare tehnice și alți experți independenți. Înainte de testare, un topograf local a măsurat
diametrul de 80 de metri din zona Porsche Experience Center cu precizie milimetrică. GPS-ul și senzorii de rotire din vehicul au fost folosiți în scopuri de documentare, la fel și o cameră instalată pe acoperișul turnului de control al pistei, care a filmat întreaga tentativă de stabilire a recordului.

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.