Review-ul publicat pentru Renault Kadjar în primăvara lui 2017 s-a bucurat de un succes enorm pe site, strângând până la acest moment aproape 29.000 de vizualizări. Așa că nu aveam cum să nu testez din nou acest SUV, mai ales că la început de 2019 a primit un facelift.

Fără a aduce schimbări radicale, ci doar câteva retușuri, Renault Kadjar 2019 merită totuși o recenzie, dat fiind interesul pentru această mașină. O să mă raportez destul de des la modelul pre-facelift, tocmai pentru a vedea care și cât de importante sunt modificările. Din această cauză, celor cu adevărat interesați de Renault Kadjar 2019 le recomand să parcurgă inițial review-ul modelului anterior facelift-ului, după care să revină pe această pagină.

Specificații pentru Renault Kadjar 1.3 TCe 159 CP EDC

Specificatii Renault Kadjar 2019 1.3 TCe 159 CP EDC

Design exterior și interior

Renault Kadjar este un model de succes nu doar pe site-ul nostru, ci și când vorbim despre vânzările la nivel european. La asta a contribuit în mod clar aspectul exterior, unul dintre cele mai importante criterii ce ține de decizia de cumpărare pentru majoritatea clienților.

Deosebirile dintre Renault Kadjar 2019 și modelul peste care a fost aplicat facelift-ul nu sunt deloc substanțiale. Oarecum logică această decizie – de ce să schimbi ceva ce încă se vinde extrem de bine.

Vedem la partea frontală un nou desen al barei, cu zona proiectoarelor de ceață complet redesenată. Proiectoarele nu mai sunt de formă rotundă, ci dreptunghiulară. În plus, grila calandrului a primit un tratament estetic cu multe elemente cromate.

Partea laterală pare ignorată de facelift, singurul element pe care îl poți observa ca fiind schimbat este antena de pe plafon, una de tip aripioară de rechin acum. Bine, aceasta nu aș spune că este cel mai bine văzută din profil, dar… în fine.

Spatele este și el atins ușor de facelift, în special partea de jos a barei de protecție, cu un nou design pentru zona difuzorului și cu două elemente cromate ce imită fiecare câte o evacuare. Mai sus de acestea sunt noile lămpi pentru ceață și pentru marșarier, ce încadrează zona numărului de înmatriculare, și ea cu o linie schimbată. Blocurile oprice spate sunt acum Full LED, ceea ce le-a modificat doar ușor designul de detaliu.

Pentru caroserie sunt disponibile de acum 3 noi culori metalizate: Vert Ouval (precum cea de pe mașina de test), Bleu Iron și Gris Highland.

Înăuntru regăsim ajustări la fel de mici, designul fiind păstrat același într-o proporție dominantă. Fără discuție, zona sistemului de infotainment și a climatizării se deosebesc cel mai tare. Ecranul sistemului R-Link 2 a rămas de 7, dar în jurul său au apărut butoane capacitive în locul celor clasice. Din păcate, aici pot spune că mi-ar fi plăcut să rămână rotița de ajustare a volumului din difuzoare, mult mai ușor de controlat față de cele două mici butoane digitale cu rol de ”+” și ”-”. Ca aspect un punct în plus pentru Renaul Kadjar 2019, ca funcționalitate unul în minus aici.

Climatizarea automată pe două zone are și ea un nou look, iar sistemul de sonorizare Bose își vede logo-ul acum pe difuzoarele de pe portierele față și nu pe cel central, de pe bord.

Volanul nu s-a schimbat decât în ceea ce privește materialul ce-l îmbracă. Avem pentru Renault Kadjar Intens 2019 piele Nappa în locul celei sintetice.

Micul spațiu de depozitare din fața schmbătorului de viteze este și el ușor modificat. Avem aceleași două porturi USB, jack-ul de 3.5mm și priza de 12V, dar amplasate diferit. Priza este pe suprafața orizontală, iar USB-urile și jack-ul s-au mutat spre stânga. De menționat că acest spațiu este acum iluminat.

Pentru pasagerii spate sunt disponibile din 2019 două porturi USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile. Acestea sunt puse la baza consolei centrale, între scaunele față.

Deasupra USB-urilor au apărut două aeratoare, ce înlocuiesc vechiul spațiu de depozitare de acolo.

Scaunele față au primit reglaj pe lungime al șezutului și o nouă configurare. Trebuie să recunosc că mi-au plăcut mai mult înainte de facelift, acum le-am simțit un pic mai inconfortabile. Tapițeria și buretele mi s-au părut mai tari, iar suportul lateral mai strâns.

Renault Kadjar 2019 este spațios, chiar nu ai ce să-i reproșezi din acest punct de vedere. Atât în față, cât și pe banchetă este loc pe oricare dintre direcții, inclusiv la cap nu am avut de ce să mă plâng, în ciuda înălțimii mele de 1.95 metri și a prezenței pavilionului vitrat pe mașina de test. Acesta răpește puțin din spațiul la cap, dar oricum nu sunt probleme. Pavilionul vitrat este fix, dar merită cu siguranță luat în considerare, suprafața lui fiind imensă.

Portbagajul a rămas la fel de voluminos și el, cu 527 litri capacitate poți transporta multe lucruri. Acestea pot fi lungi de până la 2.5 metri, fiindcă nu se rabatează doar bancheta, ci și spătarul scaunului dreapta față.

Podeaua portbagajului este pe două nivele, cu două capace separate – unul mai în față și unul mai spre spate. Ruloul poate fi desfăcut și depozitat sub podea, ceea ce reprezintă un alt atu din punct de vedere al modularității interiorului.

Chiar dacă au fost operate mici ajustări, în Renault Kadjar 2019 continuă să fie unele materiale ce par și se simt ieftine. Nici calitatea de fabricație nu mi s-a părut a fi mai ridicată ca înainte de facelift, când asamblarea nu tocmai solidă și finisările uneori neglijente lăsau o impresie neplăcută. 

Motor și cutie de viteze

Aici aș fi putut aduce o noutate absolută, dar m-am întâlnit deja cu motorul de sub capota acestui Renault Kadjar 2019 și în cazul Dacia Duster 2019 Connected by Orange. Atunci era vorba despre versiunea cu 150 CP, iar acum vorbim despre o variantă mai puternică de-a sa.

Motorul de 1.33 litri dezvoltat de alianța Renault-Nissan în colaborare cu Daimler este disponibil pe Renault Kadjar 2019 în două versiuni: una cu 140 CP, cealaltă cu 159 CP. Eu am testat-o pe cea din urmă, ce dezvoltă puterea maximă la 5500 rpm și care produce 260 Nm la 1750 rpm.

Acest motor se potrivește ca o mănusă caracterului noului Kadjar. Este rafinat, aproape lipsit de vibrații, extrem de silențios chiar și în sarcină și la turații ridicate. Pe scurt un motor foarte reușit. Trage bine încă de la 1500 rpm, cu ceva mai mult avânt de la peste 3000 rpm și se plafonează undeva în jurul turației de putere maximă.

Se simte un ușor turbo lag la turații joase, dar nimic de speriat sau care să te pună în dificultate în cazul unei depășiri din scurt.

Ambele versiuni ale motorului 1.3 TCe, de 140 și 159 CP, pot fi cuplate cu cutia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, denumită EDC la Renault. Această cutie face echipă destul de reușită cu motorul, chiar dacă ar mai fi trebuit reglată un pic. Uneori, mai ales la plecările bruște de pe loc sau la kick-down, produce șocuri mai mult sau mai puțin evidente. Cu cât conduci mai relaxat, fără excese dinamice, cu atât astfel de momente apar mai rar.

În rest, cutia EDC cu 7 rapoarte este eficientă, schimbă suficient de lin și rapid. Treptele sunt corect etajate, în prima poți să mergi cu viteză redusă pe drumuri neamenajate, iar ultima îți permite să rulezi la viteza maximă de autostradă cu circa 2700 rpm.

Ținută de drum, performanțe și consum

Sincer, în privința ținutei de drum chiar nu am găsit diferențe. Renault Kadjar 2019 este un SUV foarte confortabil, trece suplu peste denivelările mari și medii, dar are mici probleme cu cele scurte și pronunțate. În aceste cazuri suspesia lucrează cam zgomotos, mai puțin rafinat. În rest, nu se fac auzite multe zgomote din afară, Renault Kadjar 2019 este silențios mai tot timpul, doar la viteze mari curenții de aer ce lovesc caroseria se aud ceva mai pronunțat.

Atât trenul de rulare, cât și direcția sunt setate evident către confort. Volanul se rotește foarte ușor, cu minim efort, dar nici nu-ți transmite niciun fel de feedback. În mod clar, nu vei alege Renault Kadjar 2019 dacă îți dorești o oarecare urmă de dinamism.

Modelul ajuns la noi a primit pachetul Extended Grip. Acesta include jante pe 17 inch (în locul celor pe 18 standard pe echiparea Intens) cu pneuri All Season și 3 moduri de lucru pentru sistemul XMOD de control al tracțiunii.

Este vorba despre cel de șosea, normal, despre cel de off road, ce încearcă să te ajute pe zone cu aderență diferită, când simulează existența unui diferențial blocabil, și despre cel Expert, când practic sistemul de control al tracțiunii este dezactivat, lăsându-l pe șofer în control deplin. Acesta din urmă se dezactivează automat la viteze de peste 40 km/h.

Performanțele oferite de motorul 1.3 TCe cu 159 CP în combinație cu cutia EDC cu 7 trepte sunt bune pentru un astfel de SUV de familie. Cu mai puțin de 10 secunde până la 100 km/h, Renault Kadjar 2019 1.3 TCe 159 CP EDC nu este un sprinter, dar nici leneș nu-l simți. Pe reprize se simte vioi, deși cu mașina încărcată trebuie să ai mai mare grijă în cazul depășirilor la viteze extra urbane.

Consum Renault Kadjar 2019 1.3 TCe 159 CP EDC

Consumul mediu calculat după noile norme WLTP este dat ca fiind între 5.7 și 5.9 l/100 km. Eu am obținut un 8.4 l/100 km, dar în condițiile în care am mers destul de tare pe autostradă și am parcurs și ceva zone de off road ușor, cu viteze reduse, cu accelerări și frânări dese. Atunci când am condus economic, relaxat, consumul a scăzut și la 6.1 – 6.3 l/100 km. Cel mai probabil, un consum mediu corect, în condiții normale de rulare ar fi de circa 7 – 7.5 l/100 km. Chiar dacă este cam departe de cel oficial, nu mi se pare unul tocmai ridicat pentru un SUV de familie, cu motor pe benzină de 160 Cp și cutie automată de viteze.

Tehnologie și siguranță

Nici aici nu au fost adăugate prea multe echipamente de confort, asistență și siguranță față de versiunea pre-facelift. Ba chiar, pot spune că Renault Kadjar 2019 este, din punct de vedere tehnologic, aproape identic cu ce era înainte.

Avem fix același sistem de infotainment R-Link 2, cu același ecran tactil de 7 inch. V-am spus deja că lângă ecran sunt acum butoane capacitive cu rol de scurtături către meniurile de asistență la condus, asistență la parcare, ieșire pe ecranul Home și Power, alături de cele pentru reglarea volumului.

Interfața sistemului R-Link 2 este și ea aceeași, nu a evoluat spre una mai modernă, așa cum am văzut pe Renault Clio 2019, a cincea generație despre care v-am adus primele impresii. Există compatibilate atât cu Android Auto, cât și cu Apple Car Play.

Capturi de ecran din meniul R-Link 2 de pe Renalut Kadjar 2019 1.3 TCe 159 CP EDC echipare Intens:

Pe Renault Kadjar 2019 apare iluminare interioară ambientală, cu mai multe nuanțe ce pot fi alese de către șofer. Aceste culori pot fi asortate cu cele pe care le poți seta pentru instrumentarul digital de bord, ce afișează informațiile pe un ecran TFT de 7 inch. Sunt 4 moduri de afișare pe acest display:

Pe partea de echipamente de design și confort, un Renault Kadjar 2019 în echipare Intens aduce standard, printre altele, faruri Full LED cu tehnologie Pure Vision, adaptive, cu senzori de lumină și schimbare automată fază lungă / fază scurtă, proiectoare de ceață LED cu funcție de viraj, jante de aliaj pe 18 inch, grilă față cu inserții cromate, geamuri spate și lunetă fumurii, lumini de întâmpinare în oglinzile exterioare, ce sunt reglabile, încălzite și rabatabile electric, oglindă interioară electrocromă, tapițerie mixtă textil + piele, sistem keyless easy entry and start, scaune față încălzite, scaun șofer cu suport lombar și lungimea șezutului reglabile, banchetă spate rabatabilă automat 1/3 – 2/3, scaun pasager față cu spătar rabatabil, volan îmbrăcat în piele Nappa, sistem de infotainment R-Link 2 cu ecran tactil de 7 inch, navigație cu harta Europei inclusă.

În afară de toate cele de mai sus, mașina de test a bifat și toate pachetele opționale, precum Pachet Confort Plus (tapițerie piele integrală și scaun șofer cu reglaje electrice), Pachet Iarnă (parbriz încălzit, sistem spălare faruri, asistență la păstrarea benzii), sistem de sonorizare BOSE (7 difuzoare + subwoofer și amplificator digital special) și pavilion vitrat.

Renault Kadjar a fost testat de organismul independent Euro NCAP înainte de facelift și a obținut, conform procedurilor din 2015, maximul de 5 stele, cu un scor de 89% pentru protecția adulților, de 81% pentru protecția copiilor, 74% pentru pietoni și 71% pentru sistemele de asistență. Repet, standardele de testare au fost cele valabile în 2015.

Echipamentele standard în materie de siguranță și asistență, ce se regăsesc pe orice Renault Kadjar 2019 (începând cu echiparea de bază Life) sunt: airbag-uri frontale și laterale (cap și torace) pentru șofer și pasager față, airbag-uri laterale de tip cortină pentru pasagerii față și spate, prindere ISOFIX pentru locurile laterale spate, ESP, ABS, EBD, asistență la frânarea de urgență, HSA (asistență la pornirea în rampă) și cruise control. Echiparea Zen adaugă senzori de parcare față și spate, iar cea de top, Intens, aduce și cameră video pentru marșarier.

Sistemele avansate de asistență sunt disponibile doar opțional. Poți alege Pachet Drive Safe (sistem automat de asistență frânare în caz de urgență și sistem de avertizare părăsire bandă de rulare), sistem Easy Park Assist (sistem de asistare la parcare paralelă, perpendiculară și oblică cu asistență și la ieșirea din locul de parcare, monitorizare unghi mort al oglinzilor retrovizoare și senzori laterali) sau sistem de recunoaștere automată a semnelor de circulaţie cu alertă de depășire viteză limită.

Preț

Renault Kadjar 2019 1.3 TCe 159 CP EDC de la 25.500 euro cu TVA. Un exemplar precum cel de test, deci în echipare completă și culoare exterioară metalizată Vert Ouval, ajunge la 29.170 euro cu TVA.

Concluzii

Chiar dacă un Renault Kadjar 2019 precum cel testat poate părea scump la aproape 30.000 de euro, știm cu toții că acesta este prețul de listă și că promoțiile de la importator la care se adaugă reducerile de la dealer scad mult din acest cost inițial.

Oricum ar fi, Renault Kadjar rămâne un SUV de familie bine echipat, confortabil, spațios, cu o bună modularitate interioară, ce a primit acum un motor modern, extrem de rafinat și plăcut în exploatare. Cutia de viteze automată EDC este reușită, chiar dacă mai produce uneori mici șocuri.

Renault Kadjar 2019 are un preț promoțional de plecare de 15.500 euro cu TVA prin programul Rabla (oferă valabilă la data publicării acestui review). Așadar, este oarecum normal, chiar dacă nu de trecut cu vederea, să mai existe mici probleme cu calitatea materialelor, a asamblării sau a finisărilor de detaliu. Totodată, suspensia confortabilă mai tot timpul, nu este perfectă peste gropile mici. 

Principalele puncte pro și contra pentru Renault Kadjar 2019 1.3 TCe 159 CP EDC:

PRO

  • interior spațios pentru până la 5 adulți;
  • portbagaj mare, cu modularitate foarte bună, ce permite încărcarea unor obiecte de până la 2.5 metri;
  • motor foarte rafinat, silențios, suficient de puternic pentru acest tip de mașină;
  • echipare de siguranță și confort suficient de largă (chiar de la echipările de bază).

CONTRA

  • prețul de bază scăzut se reflectă în calitatea unor materiale și a unor finisări de le interior;
  • modul de lucru al suspensiei produce șocuri și zgomote la trecerea peste denivelările mici și pronunțate
  • sistemele avansate de asistență a șoferului sunt disponibile doar opțional.