Orange și Vodafone au oferit detalii legate de rezultatele financiare înregistrate în T4 2016, dar și pe întreg anul ce s-a încheiat, iar în urmă cu câteva zile au sosit aceste date și din partea Telekom.
Am extras câteva date din comunicatul de presă:
- venituri de 984.7 milioane euro pe întreg anul 2016, 10 milioane de abonați ( Telekom Romania Communications + Telekom Romania Mobile Communications);
- Telekom Romania Communications – 602.5 milioane euro, +0.14% față de 2015. În T4 2016, divizia Telekom ce livrează servicii fixe a realizat 166.8 milioane euro, creștere de 4.89% față de T4 2015;
- numărul de clienți pentru MagentaONE a crescut la 370.000 pe 31 decembrie 2016;
- 1.46 milioane clienți pe TV, creștere a veniturilor de 4% față de T4 2015;
- 1.18 milioane clienți pe broadband ( fix și mobil), scădere a veniturilor de 1% în T4 2016 față de aceeași perioadă din 2015;
- 2.15 milioane clienți pe voce fixă și mobilă, veniturile din voce fixă au scăzut cu 13% față de T4 2015;
- Telekom Romania Mobile Communications – 457.1 milioane euro pe întreg anul 2016 și creștere de 4.2% față de 2015, 121.9 milioane euro în T4 2016 și creștere de 0.7% față de T4 2015;
- 5.3 milioane clienți și scădere de 7.1% față de T4 2015, 30.5% pe abonament și 69.5% pe cartelă preplătită, ARPU a scăzut cu 2.8% în T4 2016 față de T4 2015.
Declarație oficială:
“În anul 2016, am continuat să ne concentrăm asupra obiectivelor noastre strategice: creșterea segmentului de servicii convergente MagentaONE și a serviciilor TV, oferind în același timp servicii mobile atractive. Segmentul wholesale a avut o contribuție pozitivă asupra rezultatelor. În ceea ce privește acoperirea rețelei de înaltă performanță, clienții noștri beneficiază de o acoperire crescută a serviciilor 4G, care ajunge la 97,43% din populația urbană. Pentru segmentul fix, am depășit ținta stabilită pentru 2016, de două milioane de gospodării, în ceea ce privește acoperirea FTTx. În 2017, vom continua să oferim mai multă valoare tuturor părților interesate, clienților și acționarilor noștri. De asemenea, ne vom concentra și pe consolidarea poziției pe toate segmentele de piață”, a afirmat Miroslav Majoros, CEO al operațiunilor Telekom Romania.
Marea problemă a Telekom în România – divizia de telecomunicații mobile, scăderea de 7.1% este uriașă. Avem de-a face cu o adevărată hemoragie de clienți. La un moment dat, Cosmote avea peste 6 milioane de clienți, iar acum se apropie rapid să coboare sub 5 milioane clienți, asta dacă nu-și adoptă ofertele pe telefonia mobilă, dacă nu ies la atac în bătălia cu Orange, Vodafone, dar mai ales cu proaspătul Digi Mobil al RCS-RDS.