Bănuiesc că ştiaţi deja că nu stăm foarte bine când vine vorba de infrastructura pentru maşinile electrice, însă se pare că situaţia este una chiar alarmantă ţinând cont că în perioada următoare vor apărea pe şoselele patriei foarte multe maşini electrice (Programul Rabla Plus este unul dintre cele mai avantajoase din Uniunea Europeană, iar acesta a încurajat masiv achiziţia de astfel de vehicule).
Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a lansat chiar un apel către Comisia Europeană și Consiliul European referitor la absența stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice din unele state membre. Se pare că 10 ţări au mai puţin de o staţie la 100 de kilometri, România fiind a cincea de la coadă cu o medie de 0.5 staţii la 100 de kilometri. Cel mai rău stau Lituania şi Grecia cu o medie de 0.2 staţii la 100 de kilometri.
ACEA atrage atenția politicienilor europeni asupra faptului că între planul FIT 55, de interzicere a motoarelor cu ardere internă până în 2035 și planul de amplasare a stațiilor de încărcare există o mare discrepanță. „Există o serioasă lipsă de stații de încărcare de-a lungul rețelei de drumuri din statele membre UE. De exemplu, dacă cetățenii din România, Grecia, Lituania și Polonia vor avea în continuare de călătorit 200 de kilometri sau mai mult pentru a găsi o stație de încărcare, nu ne putem aștepta ca ei să vrea să cumpere o mașină electrică”, au declarat reprezentanţii ACEA
Aceştia au completat spunând că în prezent „contrastul dintre Olanda, țara cu cele mai multe staţii de încărcare (47,5 la 100 km de drum) și o țară mare precum Polonia (de opt ori mai mare, dar cu un singur punct de încărcare la 250 km) este izbitor”.