România este în “topul” ţărilor membre UE având una dintre cele mai slab dezvoltate reţele de staţii de încărcare pentru maşini electrice

/
/
9 sept. 21
/

Bănuiesc că ştiaţi deja că nu stăm foarte bine când vine vorba de infrastructura pentru maşinile electrice, însă se pare că situaţia este una chiar alarmantă ţinând cont că în perioada următoare vor apărea pe şoselele patriei foarte multe maşini electrice (Programul Rabla Plus este unul dintre cele mai avantajoase din Uniunea Europeană, iar acesta a încurajat masiv achiziţia de astfel de vehicule).

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a lansat chiar un apel către Comisia Europeană și Consiliul European referitor la absența stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice din unele state membre. Se pare că 10 ţări au mai puţin de o staţie la 100 de kilometri, România fiind a cincea de la coadă cu o medie de 0.5 staţii la 100 de kilometri. Cel mai rău stau Lituania şi Grecia cu o medie de 0.2 staţii la 100 de kilometri.

ACEA atrage atenția politicienilor europeni asupra faptului că între planul FIT 55, de interzicere a motoarelor cu ardere internă până în 2035 și planul de amplasare a stațiilor de încărcare există o mare discrepanță. „Există o serioasă lipsă de stații de încărcare de-a lungul rețelei de drumuri din statele membre UE. De exemplu, dacă cetățenii din România, Grecia, Lituania și Polonia vor avea în continuare de călătorit 200 de kilometri sau mai mult pentru a găsi o stație de încărcare, nu ne putem aștepta ca ei să vrea să cumpere o mașină electrică”, au declarat reprezentanţii ACEA

Aceştia au completat spunând că în prezent „contrastul dintre Olanda, țara cu cele mai multe staţii de încărcare (47,5 la 100 km de drum) și o țară mare precum Polonia (de opt ori mai mare, dar cu un singur punct de încărcare la 250 km) este izbitor”.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.