România rămâne ţara din Uniunea Europeană cu cea mai mare rată a mortalităţii în accidente rutiere

/
/
28 mart.
/

Comisia Europeană a publicat în acest început de săptămână o serie de statistici care rămân destul de îngrijorătoare pentru România. Ţara noastră continuă să aibă cea mai ridicată rată a mortalităţii în accidente rutiere din Uniunea Europeană.

România a avut în 2021 o rată de 93 de decese la 1 milion de locuitori, în timp ce media Uniunii Europene a fost de 44 de decese la 1 milion de locuitori. Cea mai sigură ţară din acest punct de vedere este Malta acolo unde s-au înregistrat doar 17 decese la 1 milion de locuitori.

Alături de România la coada clasamentului mai sunt ţări precum Bulgaria (81 de decese la 1 milion de locuitori), Letonia (78 de decese la 1 milion de locuitori) şi Ungaria (72 de decese la 1 milion de locuitori).

La nivelul Uniunii Europene anul trecut au fost înregistrate aproximativ 19.800 de decese în urma unor accidente rutiere, cu 13% mai puţin decât în 2019, dar cu 5% mai mult comparativ cu anul 2020. Până în 2030 Uniunea Europeană îşi propune să reducă aceste cifre până la un minim de 11.400 decese, iar trendul actual este încurajator (în 2001 se înregistrau 51.400 decese).

Nu avem detalii despre cauzele acestor decese, respectiv accidente, însă putem discuta despre infrastructura defectuoasă în anumite ţări, legislaţie permisivă sau stilul de condus al şoferilor. Se pare că 77% dintre cei decedaţi sunt bărbaţi, iar din total 28% sunt vârstnici.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Hyundai susţine că „nimeni nu mai vrea cutii de viteze manuale”

Într-un articol din luna aprilie vă spuneam că deşi rămân în continuare mai accesibile, se pare că nici industria auto, nici şoferii nu mai doresc cutii de viteze manuale.

Producătorul auto chinez Chery a lansat oficial primele maşini în România, însă la testele EuroNCAP unul dintre modele a avut probleme cu airbagurile

Săptămâna aceasta a fost una de bun augur şi de rău augur în acelaşi timp pentru producătorul chinez Chery, când vorbim de filiala locală din România.

Am vizitat Centrul Tehnic Titu, cel mai mare centru de testare al Renault Group din afara Franței – detalii ce merită aflate

După ce am avut ocazia de a vizita de două ori în ultimul timp Uzina Dacia Mioveni - am scris în iulie 2023 și mai recent, anul acesta, a venit rândul unui articol similar, de data aceasta de la Centru Tehnic Titu (CTT). Așa cum apare și în titlu, această locație reprezintă cel mai mare…