Până la începerea războiului din Ucraina, grupul Stellantis fabrica maşini şi în Rusia în uzina de la Kaluga, un oraş micuţ cu puţin peste 300.000 de locuitori aflat la aproximativ 150 de kilometri de Moscova.
La două luni de la începerea războiului în 2022, grupul Stellantis a părăsit piaţa rusească şi chiar dacă teoretic deţine în continuare 70% din uzina de la Kaluga, aceasta este controlată în prezent de statul rus prin intermediul companiei Automotive Technologies.
Această societate a importat în decembrie anul trecut 42 de kit-uri de asamblare provenite din China de la compania auto Dongfeng Motor Corporation (dacă numele vă sună cunoscut este pentru că aceeaşi companie produce în fabricile sale modelul electric Dacia Spring).
Aceste kit-uri livrate către Automotive Technologies permit acesteia producţia în masă a modelului Citroen C5 Aircross, aspect care se întâmplă deja, mai ales că Rusia se foloseşte de importurile paralele, adică aduce piesele şi componentele necesare fără permisiunea proprietarului mărcii înregistrate. De unde ? Simplu, tot din China.
Dealerii auto din Rusia şi-au anunţat deja interesul de a vinde maşinile produse, însă nu este clar dacă acestea vor fi comercializate drept Citroen C5 Aircross sau sub altă denumire locală.
Dacă vă întrebaţi de unde are Dongfeng Motor Corporation acces la tehnologia grupului Stellantis, ei bine, în China cele două entităţi au un joint-venture ce permite celor de la Dongfeng Motor Corporation să producă şi să vândă maşinile grupului european.