În cazul acestei tehnologii anodul nu mai este fabricat din grafit ci din siliciu, iar de aici reiese o densitate energetică mai mare. Despre avantajele aduse de această tehnologie am scris într-un articol anterior, însă la modul general vorbind, noile baterii aduc mai multă autonomie, permiţând producătorilor menţinerea dimensiunilor actuale (sau chiar reducerea acestora).
Până acum doar producătorii chinezi au folosit noua tehnologie, iar aici aş menţiona rapid Xiaomi, OnePlus, Honor, Realme etc. Din păcate liderul din lumea Android, Samsung, nu s-a încumetat încă să treacă la bateriile siliciu-carbon, iar cele mai noi surse indică faptul că nici nu va face acest pas în 2025.
S-ar părea că viitoarea serie flagship Samsung Galaxy S26 ar urma să „revoluţioneze” acest capitol, unul deficitar pentru producătorul sud-coreean. Telefoanele Samsung Galaxy S26, Galaxy S26 Plus şi Galaxy S26 Ultra ar putea veni cu acumulatori mai mari şi cu viteze de încărcare mult îmbunătăţite.
De când s-a întâmplat acel incident global cu Samsung Galaxy Note7, compania sud-coreeană a aplicat o politică a paşilor foarte mărunţi la nivel de baterie şi viteză de încărcare, astfel că nu schimbă nimic până nu are siguranţa că totul va funcţiona ireproşabil. În prezent Samsung oferă o viteză maximă de încărcare de doar 45W, în timp ce alţi producători au ajuns în standard cu 80W – 100W.