Samsung s-ar putea întoarce la vechiurile obiceiuri, astfel că seria Samsung Galaxy S26 ar putea ajunge în Europa cu procesor Exynos la bord

Samsung nu renunţă la ideea unui procesor flagship performant realizat in-house, chiar dacă ultimele încercări cu Exynos nu au fost cele mai reuşite.
Samsung nu renunţă la ideea unui procesor flagship performant realizat in-house, chiar dacă ultimele încercări cu Exynos nu au fost cele mai reuşite.
06/05/2025
Hardware

Smartphone-urile premium Samsung Galaxy S25, S25 Plus și S25 Ultra au fost lansate anul acesta în toată lumea cu procesorul Qualcomm Snapdragon 8 Elite la bord. Deşi a încercat să folosească Exynos 2500, Samsung Foundry a avut mari probleme cu primul său procesor pe 3nm. După foarte multe teste, compania a avut o rată de succes redusă în producţia noului procesor (randamentul obţinut a fost de aproximativ 40%, iar pentru a intra în producţia de masă acesta trebuia să ajungă la minim 60%).

În tot acest context, producătorul sud-coreean a decis să meargă pe mână Qualcomm, chiar dacă în spate au fost costuri de producţie mult mai mari.

Zvonacul Jukanlosreve a confirmat pe contul său de X Samsung intenţionează să folosească viitorul procesor Exynos 2600 pe seria flagship Samsung Galaxy S26 comercializată în Europa.

Dacă se va concretiza această mişcare, Samsung revine la vechiurile obiceiuri, acelea de a aduce în Europa modele flagship cu procesoare Exynos la bord (în timp ce restul regiunilor beneficiază de strategia cu procesoare Qualcomm).

Ţinând cont că Exynos 2500 a fost un eşec total, rămâne de văzut ce rată de succes va atinge Samsung Foundry cu viitorul Exynos 2600, mai ales că se vehiculează că acesta va fi fabricat pe 2nm (în contextul în care ei nu stăpânesc bine nici procesul pe 3nm, lucrurile se anunţă foarte provocatoare).

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.