Servicii dezvoltate de ING în România și viitorul transferurilor interbancare

23/12/2015

În ultima perioadă v-am oferit mai multe detalii legate de hackathonul internațional pe care ING l-a ținut în București (perioada de înscriere, ce-și dorea ING să realizeze prin hackathon și ce aplicații au intrat în finală). Ca puzzle-ul să fie complet am făcut și o vizită de câteva ore la sediul ING din capitală, locul în care-și desfășoară activitatea echipa de IT a băncii.

Am înțeles că de trei săptămâni se mutaseră de la etajul 2 la etajul 14 și tocmai ce au primit o priveliște la 360 de grade asupra Bucureștiului, turnul fiind situat relativ aproape de Piața Victoriei. Mă rog, ING are un centru de excelență  în clădirea Metropolis + echipa de IT propriu-zisă din Capital Plaza.

a. Centrul de excelență al ING;

Sunt echipe ale ING, dar și mixte formate împreună cu Fidelity. Se ocupă de așa-numitul core banking (baze de date ale clienților, tranzacțiile desfășurate). ING a pornit operațiunile de core banking în țara noastră, din 2006, iar de-a lungul timpului pentru că rezultatele au fost atât de bune au primit și alte țări în deservire (Italia, Spania, Franța, Cehia). Centrul din Metropolis l-au deschis de curând, un spațiu fără cabluri, conectivitate wireless, birouri modulare spre a le reconfigura rapid în funcție de task-urile ce trebuiesc rezolvate.

Echipele de aici călătoresc mult, iar un aspect foarte important pe partea de banking, testează securitatea în mod extensiv. Pe lângă testele interne se apelează și la hackeri profesioniști cu scopul de a afla eventualele punctele slabe, breșe în sistem ce ar putea fi valorificate etc.

ING a depus eforturi în a avea un nucleu de bază pentru toate țările în care-și desfășoară operațiunile. Au simplificat procedurile și de la peste 60 de aplicații au rămas la 5. Încearcă o dezvoltare modulară, fiecare țară să folosească modulele de care are nevoie, iar în viitor să nu existe vreo limitare. Adaugă serviciile necesare, din mers. Putem face o comparație cu sistemele de operare, până în urmă cu ceva timp, fiecare țară în care ING își desfășura activitatea avea un anumit sistem de operare, iar acum își doresc să aibă în comun sistemul de operare, iar peste acesta să pună aplicațiile (nucleul + modulele).

Tot în core banking se fac și adaptările la legislația europeană. EBA – European Bank Authority are în plan să impună băncilor ca transferurile intrerbancare să se facă într-un ritm instantaneu – 2 secunde, indiferent de momentul în care faci cererea. Știți că în prezent durează câteva ore, de pe o zi pe alta, iar dacă faci transferul pe vineri, poți aștepta până luni, sunt sărite și operațiunile bancare. Viitorul sună bine.

b. Echipa de digital a ING;

Pe lângă core banking, ING are o echipă de digital ce dezvoltă soluțiile de online banking pe mobile și desktop plus online shop-ul ING Bazar pe care cei ce folosesc soluții ING s-ar putea să-l cunoască.

ING Bazar – dezvoltat în mod personalizat, fiecare client vede ceea ce i se potrivește după un set de algoritmi și după cererea companiilor ce intră cu oferte. Există și o categorie aparte, a celor cu venituri ridicate, ei primesc oferte ale unor branduri de lux, spre exemplu. Uber a cerut ca să promoțiile sale să fie listate special către cei ce nu le-au folosit serviciul până acum.

Sunt peste 35 de companii ce listează reduceri în ING Bazar, un vector important al băncii și un motiv în plus spre a-și fideliza clientela și a strânge relațiile, dacă îmi permiteți o astfel de exprimare.

Pe lângă ING Bazar, echipa de digital a ING România se ocupă de aplicația de banking pe mobile, unde s-a mers pe un sistem hibrid. Ei pornesc dezvoltare dinspre mobile și o adaptează responsive spre desktop, în contextul în care telefoanele au început a fi din ce în ce mai utilizate, depășind accesările de pe desktop.

La ce se referă sistemul hibrid?

Aplicația rulează pe serverele ING + terminalul clientului (interfață Javascript) + sesiuni de browser direct astfel încât să se ofere niveluri de protecție suplimentare, spre a evita eventualele fraude din sistem. Ideea este că majoritatea operațiunilor se desfășoară pe serverul ING, nu există o limitare dată de versiunea aplicației.

ING dovedește că știe să facă smart banking și din multe puncte de vedere se situează cu un pas în fața concurenței. Încearc să ofere cât mai multă putere către utilizator / client, presupun că vă amintiți momentul în care au adus self banking-ul în țara noastră, de câțiva ani de zile când nu existau soluții de gen din partea altor bănci locale.

Impresii puteți să aflați și la Dan Dragomir & Radu Dumitru.

Update: Cea mai nouă realizare a echipei ING pe zona de aplicație mobilă, ING Home’Bank pentru smartphone-urile cu Windows.

Galerie de imagini din centrul de excelență și sediul echipei de digital ale ING:

Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.