gEV

În 2021 compania suedeză Northvolt anunţa demararea producţiei de baterii pentru maşini electrice în mult aşteptata fabrică construită lângă oraşul Skellefteå.

La acel moment ni se spunea că prima baterie fabricată de companie este proiectată, dezvoltată şi asamblată complet pe “bătrânul continent”. Foarte multe companii europene au crezut în Northvolt, investiţiile acestora în business ridicându-se la peste 15 miliarde de euro.

Din păcate Europa nu are suficiente tehnologii pregătite pentru un astfel de efort considerabil, iar reprezentanţii Northvolt au fost nevoiţi să apeleze la …, China. Tehnologia utilizată în fabrica din Skellefteå a fost furnizată de către chinezii de la Wuxi Lead Intelligent Equipment, iar aceştia nu şi-au făcut treaba la standardele aşteptate.

Conform unei analize a revistei suedeze Affärsvärlden, echipamentele furnizate sunt depăşite tehnologic, nu respectă standardele europene de calitate şi se strică foarte des. Acestea pot fi reparate doar de către operatori chinezi, iar aceştia sunt şi nu prea implicaţi. Aceleaşi echipamente au meniurile doar în limba chineză, iar operatorii europeni au fost nevoiţi să folosească Google Translate pentru a înţelege cum funcţionează.

Există şi o teorie a Calului Troian, una neconfirmată de reprezentanţii Northvolt, ce sugerează că anumite componente din interiorul echipamentelor pot fi controlate de la distanţă. Unii analişti susţin că problemele apărute în fabrică sunt controlate direct de firma chineză „parteneră”.

Din păcate toate aceste probleme s-au acumulat, iar Northvolt este nevoită să concedieze mai bine de 1600 de angajaţi pentru a reduce costurile. Aceeaşi revistă suedeză Affärsvärlden susţine că la cum arată lucrurile, există şanse ca Northvolt să se îndrepte către faliment.

Sursa: hotnews.ro, sursa foto