Diverse

În perioada aceasta nebună în care trăim comerţul online a luat amploare, chiar şi cei mai neîncrezători au lăsat de la ei şi au realizat primele comenzi din faţa unui device conectat la internet.

Conform unui studiu realizat de iSense Solutions pentru summitul GPeC ediţia 2020 (eveniment dedicat industriei e-commerce din România), numărul persoanelor care fac achiziţii online a crescut cu 8% vs 2019, în timp ce numărul celor care plătesc online cu cardul a crescut cu 14% vs 2019.

Acelaşi studiu susţine că un român verifică în medie 4 magazine online înainte de a lua decizia de cumpărare, iar un român din doi preferă să cumpere dintr-un magazin online de încredere, chiar dacă preţul de achiziţie este mai mare. De asemenea, 71% dintre români aleg să plătească mai mult pe un produs dacă serviciile pe care magazinul online le oferă sunt superioare (livrare rapidă, servicii post-vânzare de calitate etc.).

“Pandemia a accelerat cu cel puţin doi ani comerţul online românesc şi creşterea pieţei de e-commerce faţă de 2019 va depăşi probabil 30%. Dar urmează cel mai important sezon de cumpărături online – Black Friday şi sărbătorile, deci aceste două luni pe care le avem în faţă sunt decisive pentru piaţa de e-commerce la final de 2020.”, a declarat Andrei Radu, CEO şi fondator GPeC.

La rândul său, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează că piaţa de e-commerce din România va ajunge anul acesta la 5.5 miliarde de euro, o creştere cu aproximativ 30% vs 2019.

La final las şi nota personală. Nu ştiu cum sunt alţii, dar eu când fac o achiziţie mai serioasă (aici mă refer la un electrocasnic, un televizor, un telefon etc.) caut ‘nşpee mii de site-uri şi review-uri, însă chiar şi aşa norocul meu este limitat. Chiar dacă device-urile merg bine de cele mai multe ori, acestea au obiceiul să se strice repede (combina frigorifică mi s-a stricat iremediabil la 2 ani şi jumătate după achiziţie, centrala îmi este stricată acum la 1 an şi 11 luni de la achiziţie – aştept luni-marţi să o repar pe garanţie, televizorul din bucătărie s-a stricat după 12 luni de la achiziţie etc.).

Sursa: zf.ro

Categorii: retail

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro din anul 2012, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.