Opinie

Samsung are mai multe inițiative pe partea de educație făcută în mod inteligent, o educație în care să fie fructificate avantajele tehnologie dobândite în ultimii ani.

În septembrie 2014 vă prezentam conceptul Smart Classroom și inaugurarea cele de-a 4 clase, într-un liceu de elită de la malul mării.

În după-amiaza din vinerea trecută am făcut parte din juriul ce a tras concluziile unui alt proiect interesant pe care compania sud-coreeană îl desfășoară în parteneriat cu Facultatea de Electronică din cadrul Universității Politehnice: Tech Institute.

Studenții interesați au participat la un curs de aplicații mobile în care printre altele au beneficiat de prezentări susținute de Fundația Leaders ce le-au adus cunoștințe noi pe partea de organizare, prezentare, conducere și aptitudini.

Fiecare student a venit cu o idee de aplicație mobilă, idee dezvoltată în cadrul cursului: Dezvoltarea aplicațiilor Android inovative. O parte dintre participanți au format echipe spre a-și maximiza șansele.

A existat și o motivare importantă: aplicațiile cu șanse de reușită intră în vizorul Samsung și au parte de susținere financiară spre a intra în etapa următoare de dezvoltare plus premiul cel mare pentru cea mai bună aplicație votată de juriu: până la 4 tablete Samsung GALAXY Note 10.1.

A. Ce aplicații au ieșit în evidență în etapa finală?

Premiul I – ReadyToStudy gândită de către Ionescu Elena, Țîntăreanu George – Cătălin, Lache Eduard și Măcăneață Mihai Mădălin. Aplicația lor are și cele mai mari șanse de a fi pusă în aplicare.

Prin ReadyToStudy și-au propus să vină în întâmpinarea elevilor de clasa a XII-a interesați de pregătirea pentru admiterea la facultate. În funcție de facultatea aleasă primesc un set de întrebări preluate din ce s-a dat la facultatea respectivă în anii anteriori, răspunsul corect are parte și o explicație.

Și-ar dori ca în aplicație să permită și challenge-urile între prieteni și fiecare să văd la sfârșit care dintre ei sunt mai aproape de admiterea reușită într-o anumită facultate.

Premiul II – BuzzApp adusă de către Roman – Cosmin Ștefan;

Ștefan mi s-a părut a fi unul dintre cei mai tehnici studenți prezenți. Aplicația sa are rolul de a-i ajuta pe cei ce folosesc transportul în comun de suprafață, să primești notificări pe smartphone legate de poziția în timp real a autobuzului pe care-l aștepți și să poți accesa această informație și când ești în parc, la birou etc, astfel încât așteptarea din stație să fie cât mai scurtă.

Premiul III – Air Hockey, joc conceput de către Vasile Alin – Florentin și Roșca Mihai;

Cei doi studenți au și adus singura aplicație funcțională, una pe care să o poți testa. Jocul lor nu este neapărat o idee originală cu caracter de noutate absolută, dar și-au propus să atragă prin partea grafică, mai multe opțiuni incluse în joc etc.

Mențiune – Dream Dresser, aplicație prezentată de Vintilă Andrei Tiberiu și Anca Armand Alexandru;

O aplicație pe care o consider interesantă. În aplicația lui Alexandru și Tiberiu urci o fotografie și aștepți să primești feedback / like sau dislike de la un designer sau blogger de fashion. După aceea poți intra în legătură cu designerul respectiv și ai parte de recomandări, sfaturi etc.

B. De ce consider că acest curs de aplicații mobile desfășurat la Facultatea de Electronică cu ajutorul Samsung a fost util?

Au învățat noutăți pe partea de antreprenoriat, un element-cheie ce consider că lipsește în școala românească, știu să prezinte o idee / aplicație / plan de afaceri respectând un ghid de bune practici, au învățat să aibe încredere în ei, să lucreze în echipă și să-și aloce sarcini de îndeplinit.

Pe partea de aplicații mobile cred că au prins câteva concepte – cheie: partea tehnică a dezvoltării, cum să facă monetizarea aplicației, cum să încerce a îmbunătăți aplicația astfel încât să iasă în fața concurenței.

Una peste alta, educația și învățământul în sine trebuie să treacă la nivelul smart. Samsung se pregătește puternic pentru momentul în care școlile vor intra cu adevărat în era digitală.

În altă ordine de idei, laboratorul pe care Samsung l-a dezvoltat în cadrul Facultății de Electronică are și pagina de Facebook. Se numește SAIM Lab / SAIM = acronim de la Service and Apps for Mobile Internet.

Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.