Plecând de la acel nume deja istoric, Tesla este acuzată acum de manipularea cifrei de pe odometru şi poate fi trasă într-un aşa numit scandal Odometergate (un fel de Dieselgate electric).
Totul a pornit de la un analist de date din Los Angeles, pe numele său Nyree Hinton. Acesta a cumpărat în 2022 o Tesla Model Y din 2020 ce avea 36.772 mile pe odometrul său. La scurt timp după achiziţie, acesta a observat că cifra odometrului său creştea mult mai mult decât distanţa reală parcursă. Şi mai intrigant i s-a părut când a descoperit că această diferenţă a scăzut semnificativ după ce maşina a ieşit din garanţie (50.000 de mile).
Nyree Hinton a mers mai departe şi a vrut să afle de ce se întâmplă acest lucru. El a descoperit că Tesla nu are un sistem mecanic sau GPS de măsurare a distanţei parcurse, ci un sistem corelat cu consumul de energie, condiţiile de drum şi alţi algoritmi predictivi.
În urma verificărilor făcute, analistul din Los Angeles a concluzionat că sistemul Tesla are devieri mari şi foarte mari. Conform acestuia, devierile ar putea ajunge de la +15% până la +117% faţă de distanţa de facto parcursă de maşină, faţă de standardul general acceptat de maxim 4% deviere.
Deoarece este convins că Tesla manipulează milele maşinilor sale pentru a ieşi mai repede din garanţie, acesta a iniţiat un proces colectiv prin intermediul căruia acuză producătorul american de un aşa numit Odometergate.
Rămâne de văzut cum va evolua acest caz, momentan documentele depuse de Nyree Hinton se află în faza analizei preliminare de către instanţa de judecată, însă dacă se vor dovedi cu substrat, Tesla ar putea intra într-un scandal la fel de mare precum Dieselgate.
Surse: piataauto.md, electrek.co