Titlul de Motorul Anului 2017 a revenit unui motor Ferrari

/
/
22 iun. 17
/

Începând cu 1999, în fiecare an se organizează competiţia International Engine of the Year sau pe româneşte spus, Motorul Internaţional al Anului. Premiile acordate în cadrul acestui concurs sunt decernate de un juriu compus din 58 de jurnalişti auto din 31 de ţări. Membrii juriului primesc din partea organizatorilor 25 de puncte pe care le pot acorda unui număr total de 5 motoare preferate (se pot acorda maxim 15 puncte şi minim 1 punct).

Pentru al doilea an consecutiv, titlul de Motorul Anului 2017 a revenit motorului Ferrari V8 bi-turbo de 3.9 litri, prezent pe Ferrari 488 GTB. Dacă anul trecut era favorit la câştigarea marelui premiu, anul acesta Ferrari V8 bi-turbo de 3.9 litri a realizat surpriza şi a învins la o distanţă confortabilă Porsche 911 3.0 litri turbo B6. Clasamentul final a arătat astfel:

  • Ferrari V8 bi-turbo 3.9 litri – 251 puncte;
  • Porsche 911 3.0 litri turbo B6 – 216 puncte;
  • BMW i8 1.5 litri turbo L3 – 151 puncte.

Ca la orice altă competiţie, trofeul suprem este acompaniat şi de alte câteva pe categorii:

Clasa sub 1 litru:

  • Ford 1.0 EcoBoost L3 – 254 puncte;
  • Volkswagen 1.0 TSI L3 – 241 puncte;
  • BMW 647 cmc, 2 cilindri – 123 puncte.

Clasa 1.0 – 1.4 litri:

  • Peugeot-Citroen 1.2 litri turbo L3 – 239 puncte;
  • BMW Mini One 1.2 turbo L3 – 154 puncte;
  • Volkswagen 1.4 TFSI ACT – 115 puncte.

Clasa 1.4 – 1.8 litri:

  • BMW i8 1.5 litri turbo L3 – 157 puncte;
  • BMW 1.5 litri turbo L3 (Seria 2 Active Tourer, Seria 1, 3) – 128 puncte;
  • Audi 1.8 litri TFSI – 103 puncte.

Clasa 1.8 – 2.0 litri:

  • Porsche 2.0 litri turbo – 182 puncte;
  • Mercedes-AMG 2.0 litri turbo L4 – 176 puncte;
  • Audi TFSI 2.0 litri – 164 puncte.

Clasa 2.0 – 2.5 litri:

  • Audi RS3 2.5 litri turbo R5 – 357 puncte;
  • Porsche Boxster S 2.5 litri turbo L4 – 276 puncte;
  • Ford Focus RS 2.3 litri turbo – 172 puncte.

Clasa 2.5 – 3.0 litri:

  • Porsche 911 3.0 litri turbo B6 – 310 puncte;
  • BMW M3/M4 L6 twin-turbo 3.0 litri – 135 puncte;
  • Alfa Giulia 2.9 V6 bi-turbo – 114 puncte.

Clasa 3.0 – 4.0 litri:

  • Ferrari V8 bi-turbo de 3.9 litri – 345 puncte;
  • Mercedes-AMG 4.0 V8 bi-turbo – 204 puncte;
  • Porsche 911 GT3 RS 4.0 B6 – 174 puncte.

Clasa peste 4.0 litri:

  • Ferrari 6.3 V12 – 203 puncte;
  • Audi 5.2 V10 – 153 puncte;
  • Lamborghini 6.5 V12 – 75 puncte.
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).