Diverse

Brand Finance România a publicat raportul anual Brand Finance Romania 50, cel care ne prezintă cele mai puternice branduri din ţara noastră.

Clasamentul este unul destul de grăitor, acesta ne arată care sunt acele nume importante cunoscute de mai toţi românii. Iată deci care sunt cele mai valoroase 10 branduri din România în 2024:

🏆Dacia – valoarea brandului este de 1175 milioane euro;

🏆eMAG – valoarea brandului este de 824 milioane euro;

🏆Banca Transilvania – valoarea brandului este de 641 milioane euro;

🏆Digi – valoarea brandului este de 544 milioane euro;

🏆Dedeman – valoarea brandului este de 485 milioane euro;

🏆Petrom – valoarea brandului este de 472 milioane euro;

🏆Electrica – valoarea brandului este de 221 milioane euro;

🏆BRD – valoarea brandului este de 209 milioane euro;

🏆BCR – valoarea brandului este de 207 milioane euro;

🏆Rompetrol – valoarea brandului este de 150 milioane euro.

Comparativ cu 2023 avem câteva schimbări, Banca Transilvania urcând de pe locul 4 pe 3, Digi urcând de pe locul 5 pe 4 şi Dedeman căzând de pe locul 3 pe 5. În rest toate celelalte companii din top 10 şi-au păstrat poziţiile.

Valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri din România a crescut cu 6% vs 2023, ajungând la peste 7 miliarde de euro, aspect ce dovedeşte că afacerile sub branduri puternice rezistă și se dezvoltă chiar și într-un mediu turbulent.

În top 50 avem şi trei noi intrări: QFort (locul 42), Autonom (locul 46) şi Luca (locul 48). Acestea au luat locul altor trei branduri importante: BILKA, CFR şi Bucegi.