Pot face un portret ad-hoc al pieței de telefoane mobile din țara noastră la mijlocul lui 2021. Mă refer la unități vândute, nu pe livrări.
A fost o discuție similară legată de liderul vânzărilor în T2 2021 pe aici. Informațiile de mai jos le consider un fel de corolar a ce s-a prezentat anterior.
Top 5 la nivel național pe partea de vânzări la mijloc de 2021 este format din:
- Samsung – 50 – 52%;
- Xiaomi – aprox. 20%;
- Apple – 11 – 12%;
- Motorola – 7 – 8%;
- OPPO – în jur de 5 – 6%;
Observați că restul jucătorilor din piață își împart doar 3, 4, 5 procente.
Sunt câteva comentarii de făcut pe această temă.
➡️ Unde a dispărut Huawei? În momentul de vârf se situau pe la aprox. 30%. Mi se pare că prea repede au dispărut procentele antamate cu muncă serioasă de către producătorul chinez.
➡️ Samsung își păstrează fotoliul de lider, iar Xiaomi deși a crescut serios, mai are până să ajungă în siajul său. Ecartul este de peste 30 procente, dar picătură cu picătură, apa își face loc și printr-un munte;
➡️ Aparent, Xiaomi a capitalizat cel mai mult după căderea Huawei sub impactul restricțiilor aduse de SUA. Să nu uităm că și Xiaomi s-a aflat la început de an pe buza prăpastiei din acest punct de vedere. Ar putea deveni monedă de schimb într-o acutizarea a războiului comercial aflat în desfășurare între SUA și China;
➡️ Motorola a reușit în cele din urmă să treacă de 5%. Au o strategie întinsă pe mai mulți ani și încetul cu încetul își pun planurile în aplicare. Ar trebui să intre mai puternic și pe segmentele upper mid-range și high-end;
➡️ OPPO se află în proces de creștere. Au format o echipă destul de puternică și mă aștept să devină un player major, în viitorul apropiat. Au o strategie de creștere similară cu Huawei, vor să dezvolte brand awarness-ul, mai lipsesc și promoțiile cu adevărat ofertante.
Piața de telefoane mobile a devenit mai dinamică în 2021 cu intrările efectuate de vivo și Realme. Rămâne de văzut și ce strategie vor adopta spre a avea un cuvânt de spus pe meleagurile autohtone. Nu este suficient doar să ai un raport preț / specificații atractiv, trebuie să ai intrare în oferta operatorilor de telefonie mobilă, o relație bună cu eMAG, Altex, Flanco etc, să știi să-ți promovezi produsul în mod inteligent.