Diverse

Uite în sfârşit o veste care mă bucură, personal mă enervează la culme chatboţii / roboţii care te întâmpină atunci când vrei să intri în legătură cu un reprezentant al unui retailer online.

Se pare că noul regulament UE privind serviciile digitale (DSA) îi obligă pe comercianţii online să pună la dispoziţia clienţilor date de contact clare care să permită acestora să intre în discuţie cu oameni, nu doar cu chatboţi. Aceeaşi prevedere se aplică şi vânzătorilor de pe platformele gen marketplace, adică şi aceştia vor fi obligaţi să permită utilizatorilor să intre în contact cu un om, unul cu sau fără empatie (nu contează, om să fie).

Marius Săceanu, directorul direcției juridice și secretar general al ANCOM, a declarat presei luând exemplu pe eMAG că ”eMAG este un intermediar. Este clar că el în calitate de furnizor trebuie să aibă datele de contact și, de asemenea, și vânzătorul care își comercializează produsele sau serviciile prin platfroma respectivă trebuie la rândul lui să aibă aceste date. Mai mult, eMAG nu ar trebui să îi permită să comercializeze pe platformă dacă acel vânzător nu are toate aceste informații afișate”.

Dacă un retailer online sau un vânzător pe marketplace nu are datele de contact corect afişate, utilizatorii vor putea depune plângere împotriva acestora.

Mai mult chiar, în viitor ANCOM va face şi o serie de controale pentru a vedea cât de bine este respectat noul regulament UE privind serviciile digitale (DSA).

Surse: economica.net, mobilissimo.ro