Toyota vrea să producă în China cel puţin 2.5 milioane de maşini pe an până în 2030

/
/
11 nov. 24
/

Toyota nu duce o viaţă foarte uşoară în China, ţară unde concurenţa pe piaţa auto este extrem de mare. Dacă în 2022 Toyota (împreună cu GAC şi FAW) avea o cotă de piaţă de 8.6%, în 2023 aceasta a scăzut la doar 7.9%, iar pentru 2024 estimările sunt şi mai sumbre.

Toyota caută soluţii de redresare a vânzărilor, iar una dintre acestea este aceea de a creşte producţia de maşini din această ţară. Se ştie că guvernul chinez susţine achiziţiile Made in China, astfel că un model fabricat în ţară are mai multe şanse de a fi cumpărat decât unul fabricat în afara ţării.

Mai multe persoane apropiate celor de la Toyota susţin că producătorul japonez intenţionează să producă în China cel puţin 2.5 milioane de maşini pe an până în 2030. În plus, Toyota vrea să ofere mai multă putere personalului local, unul care înţelege mai bine preferinţele pieţei şi care poate veni cu soluţii adaptate.

Reprezentanţii Toyota ar fi anunţat deja unii furnizori referitor la această intenţie, în speranţa consolidării lanţurilor de aprovizionare.

Interesant este că decizia companiei vine în contextul în care alţi producători auto japonezi au anunţat fie reducerea activităţii pe piaţa chineză (Honda şi Nissan), fie încetarea completă a acesteia (Mitsubishi).

Sursa: reuters.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.