Toyota nu duce o viaţă foarte uşoară în China, ţară unde concurenţa pe piaţa auto este extrem de mare. Dacă în 2022 Toyota (împreună cu GAC şi FAW) avea o cotă de piaţă de 8.6%, în 2023 aceasta a scăzut la doar 7.9%, iar pentru 2024 estimările sunt şi mai sumbre.
Toyota caută soluţii de redresare a vânzărilor, iar una dintre acestea este aceea de a creşte producţia de maşini din această ţară. Se ştie că guvernul chinez susţine achiziţiile Made in China, astfel că un model fabricat în ţară are mai multe şanse de a fi cumpărat decât unul fabricat în afara ţării.
Mai multe persoane apropiate celor de la Toyota susţin că producătorul japonez intenţionează să producă în China cel puţin 2.5 milioane de maşini pe an până în 2030. În plus, Toyota vrea să ofere mai multă putere personalului local, unul care înţelege mai bine preferinţele pieţei şi care poate veni cu soluţii adaptate.
Reprezentanţii Toyota ar fi anunţat deja unii furnizori referitor la această intenţie, în speranţa consolidării lanţurilor de aprovizionare.
Interesant este că decizia companiei vine în contextul în care alţi producători auto japonezi au anunţat fie reducerea activităţii pe piaţa chineză (Honda şi Nissan), fie încetarea completă a acesteia (Mitsubishi).