Toyota vrea să producă în China cel puţin 2.5 milioane de maşini pe an până în 2030

/
/
11 nov. 24
/

Toyota nu duce o viaţă foarte uşoară în China, ţară unde concurenţa pe piaţa auto este extrem de mare. Dacă în 2022 Toyota (împreună cu GAC şi FAW) avea o cotă de piaţă de 8.6%, în 2023 aceasta a scăzut la doar 7.9%, iar pentru 2024 estimările sunt şi mai sumbre.

Toyota caută soluţii de redresare a vânzărilor, iar una dintre acestea este aceea de a creşte producţia de maşini din această ţară. Se ştie că guvernul chinez susţine achiziţiile Made in China, astfel că un model fabricat în ţară are mai multe şanse de a fi cumpărat decât unul fabricat în afara ţării.

Mai multe persoane apropiate celor de la Toyota susţin că producătorul japonez intenţionează să producă în China cel puţin 2.5 milioane de maşini pe an până în 2030. În plus, Toyota vrea să ofere mai multă putere personalului local, unul care înţelege mai bine preferinţele pieţei şi care poate veni cu soluţii adaptate.

Reprezentanţii Toyota ar fi anunţat deja unii furnizori referitor la această intenţie, în speranţa consolidării lanţurilor de aprovizionare.

Interesant este că decizia companiei vine în contextul în care alţi producători auto japonezi au anunţat fie reducerea activităţii pe piaţa chineză (Honda şi Nissan), fie încetarea completă a acesteia (Mitsubishi).

Sursa: reuters.com
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).