Triumph Trident 660 (2023) – primele impresii

29/08/2023

Testăm și prezentăm fel de fel de produse pe aici și am trecut de mult timp și la cu totul alte tipuri de gadgeturi. Mașinile ar reprezenta unul dintre cele mai bune exemple în acest sens, însă tot pe zona de „vehicule” pot aduce în fața voastră și trotineta cu care m-am dat acum ceva vreme.

În fine, să trecem la „gadgetul” din titlu, anume motocicleta Triumph Trident 660. Am avut motor din 2007 până în 2012, când l-am vândut, iar de atunci am mai mers pe motocicletă doar ocazional, deci nu aș fi cel mai potrivit spre a prezenta astfel de „utilaje”. Unul dintre cititorii site-ului este foarte pasionat de acest fenomen și mi-a trimis câteva poze și un text în care explică pe scurt care a fost experiența lui cu Triumph Trident 660. Știu că nu este tocmai pe profilul acestui site, dar avem o comunitate foarte extinsă și activă, așa că am zis că este păcat să nu dăm șansa unora dintre voi să contribuiți cu materiale proprii. Așadar, iată câteva impresii pentru Triumph Trident 660, model 2023.

Specificații Triumph Trident 660 (2023)

Date tehnice

Motocicletă
Triumph Trident 660 (2023)
Motor3 cilindri în linie, 660 cmc, 12 valve, DOHC, răcire cu lichid, raport de compresie 11.95:1, 81 CP, 64 Nm @ 6250 rpm
Transmisielanț, cutie de viteze cu 6 trepte
SuspensiiFață - furcă inversată Showa SSF de 41 mm
Spate - monoamortizor Showa RSU
FrâneFață - 2 discuri flotante de 310 mm, etriere Nissin cu 2 pistoane
Spate - 1 disc de 255 mm, etrier Nissin cu 1 piston
Alte detaliiAccelerație Ryde-by-Wire
Slip & assist clutch
Control al tracțiunii decuplabil
Sistem de lumini full LED
Anvelope Michelin Road 5
Capacitate rezervor14 litri
Dimensiuni2020 x 795 x 1089 mm (Lxlxh)
Înălțime șa - 805 mm
Dimensiuni anvelopeFață - 120/70R17
Spate - 180/55R17
Greutate189 kg

Triumph Trident 660 (2023)

Text și foto: Răzvan Popescu (@rzvpopescu pe Instagram)

Triumph Trident 660 – Un naked care m-a făcut să zâmbesc de fiecare dată când l-am călărit

Am avut plăcerea să testez, de la Triumph România, un exemplar Trident 660 câteva zile. Triumph a intrat pe o piață extrem de competitivă, dar Trident-ul, după părerea mea, este un naked reușit și are niște performanțe de invidiat pentru clasa sa.

Aspectul matur, eleganța, calitatea materialelor, manevrabilitatea, tehnologia de ultimă oră și elasticitatea motorului de 660 cc îl fac un competitor de luat in seamă. Farul circular, instrumentarul de bord și codița spate scurtă cu stopul integrat evidențiază cel mai tare segmentul neo retro.

Motorul este bine echilibrat, oferă suficientă performanță pentru cei 81 de cai, iar sunetul evacuării (standard) îi conferă un caracter aparte. Este printre puținele motociclete care m-au făcut să zâmbesc de fiecare data când am băgat mâna-n gaz.

Suspensia Showa controlează foarte bine arcurile peste denivelările din asfalt, chiar dacă nu este reglabilă. Șaua (cam tare pentru mine) este suficient de spațioasă atât pentru rider, cât și pentru pasager.

Frânele, marca NISSIN, sunt un alt punct forte pentru Trident. Conferă o senzație progresivă, iar maneta față este reglabilă. ABS-ul nu este prea intruziv, poți simți cum spatele frânează bine și în situații extreme, iar ambreiajul cu alunecare controlată ajută roata spate în timpul frânărilor agresive.

Instrumentarul de bord este o altă piesă frumoasă, oferind un display TFT color, complet multifuncţional digital, având un turometru care rulează în partea de sus a ecranului, pentru ca în partea centrală să fie afişată viteza de deplasare, treapta de viteză și indicatorul de combustibil.

Există două moduri de condus, Road și Rain, care se pot accesa și schimba in timpul deplasării. Fiecare setare modifică caracteristicile de putere, precum și controlul tracțiunii și al ABS-ului.

Preț

Triumph Trident 660 (2023) – 8.390 Euro cu TVA (preț valabil la data publicării acestui articol).

Concluzii

Triumph Trident 660 este un naked distractiv și la viteze mici, fiind foarte manevrabil și agil pentru un oraș aglomerat cum este Bucureștiul.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.