Reţeaua de socializare Twitter este cunoscută pentru faptul că permite utilizatorilor să scrie mesaje foarte scurte, cu un maxim de 140 de caractere. Conform unor analize interne ale companiei, utilizatorii de limba engleză sunt forţaţi să condenseze foarte mult informaţia transmisă, în timp ce alte limbi cu caractere diferite (chineza, japoneza, rusa) pot transmite de până la două ori mai multe detalii.
Pentru că peste 9% din tweet-urile în limba engleză utilizează numărul maxim de caractere, dar şi pe fondul creşterii accentuate a tweetstorm-urilor (o serie de mai multe mesaje pe acelaşi subiect), compania americană a luat decizia de a dubla limita de caractere pentru tweet-uri.
În primă fază vor fi realizate câteva teste pe un număr restrâns de utilizatori pentru a vedea care sunt implicaţiile celor 280 de caractere pentru buna funcţionare a reţelei de socializare, iar ulterior dacă testele se vor finaliza cu succes, toţi cei peste 328 milioane de utilizatori Twitter vor putea scrie mesaje mult mai complexe şi îşi vor putea prezenta ideile mult mai detaliat.