gAuto

Compania elveţiană Futuricum ce dezvoltă camioane electrice, împreună cu partenerii DPD şi Continental, a luat un camion Volvo FH şi l-a modificat transformându-l într-unul 100% electric.

Pentru a dovedi că există un viitor şi pentru camioanele electrice, Futuricum şi-a dorit să evidenţieze că se pot obţine autonomii foarte mari şi pe aceste vehicule, ba chiar şi-a propus să intre în Cartea Recordurilor. Camionul modificat a reuşit astfel să parcurgă o distanţă de 1099 km cu o singură încărcare a bateriilor.

Testul a fost realizat pe circuitul Continetal din Hanovra, Germania, la o viteză medie de 50 km / h şi au fost necesare 392 tururi complete de circuit, doi şoferi şi 23 de ore de condus.

De ce mi se pare totuşi irelevant acest record pentru viaţa de zi cu zi ?

În primul rând pentru că testul a fost făcut cu camionul gol, iar în al doilea rând pentru că drumul a fost uşor (fără trafic, fără relief diferit, viteză constantă ce ajută la salvarea de energie etc.).

În condiţii normale de drum se pare că acest camion modificat încărcat la maxim nu poate duce mai mult de 300 de kilometri, ceea ce pare destul de puţin ţinând cont cât timp durează să se încarce bateriile uriaşe existente pe el. În plus în timp uzura bateriilor o să scadă autonomia şi mai mult.

Personal cred că încă nu este vremea de camioane electrice, acestea sunt grele din cauza bateriilor şi au autonomii încă reduse. Dar există un viitor în faţă, unul în care pot apărea noi tehnologii.

Via: go4it.ro

Categorii: gauto

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro din anul 2012, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 7 Pro, Acer Aspire V3-571G și Nikon D3300.