Schimbarea de perspectivă economică a Statelor Unite ale Americii în raport cu toate celelalte ţări a făcut ca Uniunea Europeană să îşi mai îndulcească puţin atitudinea faţă de China, astfel că cele două au intrat la negocieri pentru dezvoltarea unor colaborări economice mai strânse în viitor.
Pe lista scurtă a chinezilor au rămas tarifele vamale pentru maşini electrice, unele pe care le vor scoase. Începând cu 31 octombrie 2024, producătorii auto din China trebuie să plătească taxe şi mai mari pentru maşinile electrice astfel:
- 7.8% taxe suplimentare pentru Tesla;
- 17% taxe suplimentare pentru BYD;
- 18.8% taxe suplimentare pentru Geely;
- 20.7% taxe suplimentare pentru producătorii ce au colaborat în cadrul anchetei;
- 35.5% taxe suplimentare pentru SAIC şi producătorii ce nu au colaborat în cadrul anchetei.
La procentele de mai sus se aplică şi taxa vamală de 10%.
Comisarul responsabil de comerţ al Uniunii Europene, Maros Sefcovic, a confirmat săptămâna aceasta că se discută renunţarea la taxele vamale pentru maşini electrice şi înlocuirea acestora cu un preţ minim. Un regim de preţ minim aplicat ar însemna ca pentru fiecare model omologat pentru vânzare să fie aprobat şi un preţ minim de vânzare, ca acesta să nu submineze concurenţa cu celelalte modele europene.
La rândul ei Uniunea Europeană solicită Chinei reducerea tarifelor de import pentru produsele europene, cele aplicate anul trecut ca răspuns la noile taxe vamale.
Observaţi că toată presiunea pusă de Statele Unite ale Americii nu face decât să îi apropie pe ceilalţi jucători economici globali.
Sursa: piataauto.md