gAuto

Piaţa de maşini noi din Uniunea Europeană stagnează, în primele zece luni ale anului fiind înregistrată o creştere minoră de 0.7% YoY (8.856.195 vehicule înmatriculate în 2024 vs 8.796.935 vehicule înmatriculate în 2023.

Trendul ultimelor luni este uşor crescător, la nivelul lunii octombrie fiind înmatriculate cu 1.1% mai multe maşini decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Se pare că şi vânzările de maşini electrice îşi revin, chiar dacă la nivel de an piaţa rămâne pe minus. În luna octombrie au fost înmatriculate 124.907 modele 100% electrice, în creştere cu 2.4% YoY. La nivel de an vorbim de un minus de 4.9%, însă cu puţin efort 2024 s-ar putea încheia la nivelul anului trecut (o performanţă bună, în contextul în care primele luni au arătat rău de tot pentru acest segment).

Din păcate România nu respectă trendul crescător pentru maşinile electrice, în luna octombrie ţara noastră înmatriculând doar 565 modele, – 49.9% YoY (cel mai mare minus dintre toată ţările membre ale Uniunii Europene). Nici la nivel de an nu stăm mai bine, România înmatriculând în primele 10 luni doar 7943 modele electrice, – 33.6% YoY. Doar Letonia stă mai rău decât noi cu -34.2% YoY.

Oare de ce românii nu cumpără maşini electrice? Sunt prea scumpe? Nu avem suficiente staţii de încărcare? Ajutorul de 5100 de euro oferit de stat este insuficient?

Dacă vă interesează şi alte statistici interesante legate de piaţa auto europeană de maşini noi, vă invit să răsfoiţi cel mai recent raport ACEA.