Tablete

Conform celui mai recent raport IDC, cel aferent primul trimestru din 2024, piaţa tabletelor se ţine încă bine, vânzările din primele trei luni ale anului fiind pe un foarte uşor trend ascedent.

În perioada ianuarie – martie au fost comercializate la nivel global 30.8 milioane de tablete, cu 0.5% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut (YoY).

Chiar dacă în introducere am vorbit de o oarecare stabilitate, aceasta este valabilă la nivel general. Dacă luăm la bani mărunţi fiecare producător în parte, situaţia este cât se poate de diferită:

🔴Apple – 9.9 milioane unităţi vândute (-8.5% YoY);

🔴Samsung – 6.7 milioane unităţi vândute (-5.8% YoY);

🟢Huawei – 2.9 milioane unităţi vândute (+43.6% YoY);

🟢Lenovo – 2.1 milioane unităţi vândute (+13.2% YoY);

🟢Xiaomi – 1.8 milioane unităţi vândute (+92.6% YoY).

🔴Restul – 7.4 milioane unităţi vândute (-6.6% YoY).

Aşa cum se poate observa Apple rămâne lider de piaţă, însă cu un minus important. Vânzările au încetinit atât pe fondul contextului macroeconomic instabil, cât şi din lipsa de noi modele în portofoliu (acest lucru se va rezolva în zilele următoare, Apple urmând a lansa noi tablete). Samsung se află într-o poziţie similară, în timp ce Lenovo creşte discret, dar natural.

Marile surprize sunt Huawei şi Xiaomi, producători chinezi cu creşteri deosebite. Dacă în cazul Huawei creşterea vine în special din China, la Xiaomi plusul vine din vânzările globale, în multe pieţe compania înregistrând creşteri YoY chiar şi de trei cifre.