Xiaomi a publicat un răspuns cu privire la informațiile aduse într-un articol din Forbes.
Trebuie specificat din start că majoritatea companiilor adună informații legate de modul în care telefonul este folosit (ce să mai zic de Google, Facebook ce au dus tracking-ul la nivel de artă, este suficient să vorbești despre ceva cu un prieten că deja când le accesezi te așteaptă reclame targetate).
Nu știu dacă vă amintiți, dar sunt ceva căsuțe pe care le bifați la pornirea pe curat a unui smartphone nou sau resetat. La fel sunt câteva puncte bifate și când vă conectați la contul Mi, Huawei, Samsung etc.
Forbes a descoperit că Xiaomi colectează adresele URL și în modul Incognito din browser (teoretic, prin această metodă mai nimeni nu ar trebui să aibă acces la site-urile accesate, pe lângă adresele URL păstrează și cuvintele căutate prin Google și DuckDuckGo).
Datele sunt trimise spre servere din Singapore și Rusia, spre domenii web înregistrate în Beijing.
Am preluat câteva informații din răspunsul Xiaomi (au venit cu declarații peste declarații, semn că-i deranjează ceea ce Forbes a scos în evidență și că încearcă din toate puterile să facă un damage control).
- Xiaomi colectează informații legate de activitatea utilizatorilui și aici se referă la informații de sistem, preferințe, date privind utilizarea interfeței, utilizarea memoriei, performanța, erorile;
- Sincronizarea datelor se face pentru cei ce au un cont Mi activat și au selectat că sunt de acord cu această preluare de rapoarte;
- URL-urile sunt păstrate pentru…, a afla paginile web care se încarcă încet (aici am râs). Nu au adus o explicație și pentru cuvintele folosite în procesul de căutare.
Aici găsiți mai multe detalii. A fost analizat modul în care se face criptarea și sunt scăpări importante (criptarea în sine, datele anonimizate în mod defectuos etc).
Mă gândesc că vor colecta feedback și lucrurile vor sta mai bine în viitor. :)