Am primit în ultima perioadă numeroase întrebări din partea utilizatorilor cu privire la timpul mare de aşteptare sau despre anumite informaţii neclare pentru ei. Chiar dacă am încercat de fiecare dată să le răspund tuturor, m-am gândit că ar fi util un articol care să clarifice anumite aspecte legate de comenzile de la retaileri chinezi.
1. Când emiteţi o comandă, mare atenţie la device-urile aflate în precomandă. De obicei pe pagina acestora vă apare ziua din care vor putea fi livrate. Un articol aflat în precomandă poate fi livrat chiar şi la 1-2 luni distanţă după ce aţi făcut plata. Nu trebuie să vă agitaţi, trebuie doar să fiţi conştienţi de acest lucru;
2. Pe pagina principală a produselor nu vor fi afişate niciodată informaţii legate de perioada de livrare. În cel mai fericit caz veţi fi informaţi de perioada de procesare a comenzii. Aceasta durează în mod normal între 3 şi 7 zile lucrătoare, urmând ca livrarea să fie făcută după 10 – 30 de zile de la procesare;
3. Mare atenţie la depozitul de livrare când selectaţi un produs. Dacă acesta este disponibil în mai multe depozite (China, Singapore, Europa, Rusia etc.), retailerul va afisa pe pagina principală aceste informaţii. În foarte multe cazuri sistemul selectează automat depozitul central, cel din Asia, de aceea trebuie să fiţi foarte atenţi să selectaţi depozitul european dacă doriţi ca livrarea să fie făcută de acolo;
4. Atunci când doriţi transport gratuit, vă sunt oferiţi mai mulţi curieri prin care vă poate fi livrată marfa. Până anul trecut trebuia acordată mare atenţie acestui detaliu, deoarece vă permitea livrarea direct acasă fără plata TVA sau taxe vamale (PostNL spre exemplu). Astăzi chiar nu contează ce selectaţi, deoarece perioada de livrare este aproximativ aceeaşi, iar produsele cu valoare de peste 10 euro toate ajung la poşta vamală. Acolo trebuie să faceţi dovada plăţii produsului comandat, iar în funcţie de aceasta veţi plăti 20% tva şi după caz taxe vamale. La comandă din depozit european, produsul va ajunge direct la adresa menţionată pe pachet;
5. Treceţi codul poştal al străzii sau Oficiul Poştal de care aparţineţi. Nu de multe ori au fost cazurile în care poştaşul s-a orientat doar după acest cod, iar produsul a fost livrat la adresa greşită;
6. În majoritatea cazurilor primiţi un tracking number gratuit (la produse de peste 20-30 dolari), însă la cele cu preţ scăzut acesta costă 1-2 dolari. Recomandarea mea este să aveţi întotdeauna un tracking number pentru comandă, deoarece prin intermediul acesteia puteţi oricând vedea stadiul livrării. În caz că livrarea nu are loc, prin intermediul tracking number-ului puteţi fi ajutat mult mai uşor de către departamentele de Relaţii cu Clienţii ale retailerilor;
7. La emiterea unei comenzi cu livrare din depozit european nu veţi mai plăti TVA sau taxe vamale, însă veţi plăti transport. Niciun retailer chinez nu oferă transport gratuit la astfel de comenzi, aşa că mare atenţie la cât aveţi de plată suplimentar (în unele cazuri acesta poate ajunge până la 30-40 dolari);
8. Dacă faceţi o achiziţie de la un retailer serios în genul gearbest.com, recomandarea mea este să faceţi plata direct cu cardul. Acest lucru vă va aduce un schimb valutar mult mai avantajos şi astfel veţi economisi câţiva zeci de lei. Plata prin PayPal o recomand atunci când retailerul este no name sau feedback-ul primit de la alţi utilizatori este negativ. PayPal oferă un schimb valutar mai ridicat, însă vă garantează primirea banilor înapoi dacă nu intraţi în posesia produsului comandat.
Cam acestea au fost sfaturile mele, iar dacă aveţi şi alte idei vă aştept în secţiunea de comentarii. Articolul va fi updatat cu cele mai benefice dintre acestea.