Porsche a actualizat modelul 911 GT3, dar a adus la pachet și 911 GT3 Touring ce primește opțiune de 2 + 2 locuri, design ceva mai subtil și fără aripa spate.

Porsche 911 este un automobil emblematic ce nu are nevoie de nicio descriere. Andreas Preuninger este șeful diviziei GT a Porsche și i-a revenit plăcută sarcină în a prezenta o ediție actualizată a Porsche 911, chiar două variante. Au avut în minte și pe cei ce doresc un 911 GT3, dar cu un design ce nu iese prea tare în față și printre altele, dispune și de opțiunea în a transporta pe juniori la școală…, iar de aici a reieșit 911 GT3 Touring.

Ambele modele sunt cumva identice, diferențele fiind în ce privește pachetul exterior. Sunt dezvoltate pe platforma 992.2 ce a debutat în această primăvară.

1. Design cu schimbări remarcate doar dintre cei cu adevărat pasionați…

🔺Elemente aerodinamice inspirate de GT3 RS ce aduc un plus de apăsare și țin mașina mai bine conectată cu asfaltul

Discutăm despre un facelift aplicat lui Porsche 911 GT3. Partea frontală a fost redesenată și acomodează un spoiler nou, prize de aer mai mari + elemente aflate sub caroserie pentru mai multă forță de apăsare. Aș aminti și de difuzorul nou din partea sapte, eleron fixat pe GT3 și extensibil + aripă Gurney la 911 GT3 Touring.Porsche a declarat că a preluat câte ceva de la 911 GT3 RS, un monstru căruia îi stă bine mai ales pe circuit.

2. Au păstrat motorul aspirat boxer de 4 litri;

Existau zvonuri legate de faptul că Porsche s-ar putea pregăti să aducă un sistem hibrid, că ar putea renunța la motorul aspirat etc. Nu, au păstrat cumva rețeta și nu au alterat-o cu motoare electrice și alte nebunii.

Porsche 911 GT3 ascunde în partea spate un motor cu 6 cilindri și capacitate de 4 litri din care stoarce 502CP și cuplu maxim de 450 Nm, 9000 de turații în regim maxim, iar puterea maximă / litru atinge 127 CP.

Nu au schimbat nimic din acest punct de vedere față de generația anterioară.

3. Performanțele diferă în funcție de cutia de viteze aleasă; 

🔺Cutia manuală sau PDK, în funcție de preferințele fiecăruia

Cine alege cutia automată PDK cu 7 trepte primește 0 – 100 km/h în 3.4 secunde, iar viteza maximă atinge borna a 311 km/h. Cutia manuală dispune de 6 trepte, iar sprintul de la 0 – 100 km/h se face în 3.9 secunde, viteza maximă este de…, 313 km/h (pentru cei ce au acces la Autobahn-ul nemțesc).

Porsche afirmă că au adus un raport final mai scurt cu 8% pentru cutiile sale de viteze de pe 911 GT3 / 911 GT3 Touring spre a aduce o accelerație mai bună.

4. Scaune în spate ca și opțiune pentru Porsche 911 GT3 Touring;

🔺Varianta Touring dorește a puncta și la partea practică…

A fost una dintre cerințele clienților de Porsche 911 GT3, iar compania germană a livrat în consecință. Doar varianta Touring are această opțiune pentru clienții săi. Soluție de-a dreptul excelentă pentru cei ce au juniori mai mici, animale de companie sau caută în loc în care să-și transporte cumpărăturile.

5. Instrumentarul de bord de pe Porsche 911 GT3 este complet digital;

🔺Încetul cu încetul se transformă în normă la Porsche

Au început cu Porsche 911 în ediția lansată în urmă cu câteva luni și au făcut tranziția și spre 911 GT3 / 911 GT3 Touring. Au fost multe comentarii pe această temă. Există așa o așteptare din partea Porsche să păstreze cât mai multă tehnologie analog în produsele sale, mai ales în seria GT. Nu au umblat la motor, dar informațiile de la interior sunt afișate pe cele două ecrane. Am văzut că Andreas Preuninger evidenția posibilitatea de a avea moduri personalizate de afișare a informațiilor, turației etc- în funcție de locul în care te afli (circuit, drum spre casă șamd).

6. Butonul de pornire este rotativ și nu de tip push;

🔺Pe ici, pe colo s-au mai păstrat și elemente devenite cumva tradiționale la Porsche…

Și aici s-a încercat păstrarea unor elemente ce au făcut istorie. Nu s-a făcut trecerea pe un buton de tip start / stop și ai partea de un switch pe care-l rotești spre a porni herghelia din spatele scaunului.

7. Pachet Weissach în premieră pentru GT3;

Weissach este localitatea în care Porsche are centru de dezvoltare, aici sunt dezvoltate, testate și pregătite pentru producția de serie. Pachetul Weissach include roll-cage, tapițerie din piele în combo cu Race-Tex și plastic ranforsat cu fibră de carbon,

8. Un element din partea de sus a scaunului poate fi îndepărtat spre a face mai comodă purtarea căștii de protecție;

🔺Pentru un plus de comfort în sesiunile derulate pe circuit

Și aici s-a specificat că au ținut cont de feedback-ul primit din partea clienților. Nu aveau o poziție prea comodă la turele făcute pe circuit cu casca pe cap, iar îndepărtarea respectivului element de scaun permite o poziționare mai optimă.

9. Jante noi din aluminiu;

🔺Jante mai ușoare pe generația nouă

Sunt cu 1.5 kg mai ușoare, pe fiecare roată în parte. Ajută în a obține o reducere a greutății.

10. Prețul…

Prețurile încep de la:

Porsche 911 GT3 – de la 225.816.78 euro cu TVA inclus, 0 – 100 km/h în 3.4 secunde, 510CP;

Porsche 911 GT3 Touring – de la 225.816.78 euro cu TVA inclus, 0 – 100 km/h în 3.9 secunde, 510CP.

Da, da. Au același preț, dar sunt o sumedenie de opțiuni ce le-ar putea crește prețul simțitor.

Mai multe detalii descoperiți pe website-ul Porsche.

Porsche 911 GT3 2025

Porsche 911 GT3 Touring 2025

 

Categorii: gauto

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 8 Pro, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.