2024 a fost un an de coşmar pentru industria auto italiană, producţia locală ajungând la cifre similare cu cele din anul 1956

gAuto
/
/
7 ian. 25
/

Deşi guvernul italian şi-a dorit să treacă de bariera a 1 milion de unităţi produse anual, realitatea a fost mult mai dură şi asta în special din cauza grupului Stellantis. Cu un Carlos Tavarez încăpăţânat şi parcă cu porniri împotriva italienilor, cele 5 fabrici Stellantis din Italia mai că au şomat.

Dacă în 2023 acestea reuşeau să producă 751.384 maşini, în 2024 cifrele s-au oprit la 475.090 maşini, în scădere cu aproape 37% YoY. Rezultatul este dezastruos, datele aducând industria auto din Italia la cifre similare cu cele din 1956.

Grupul Stellantis are mai toate fabricile importante din Italia, iar dacă compania răceşte, industria auto locală face febră mare.

Spre exemplu, fabrica din Mirafiori a fost convertită la producţia de maşini electrice, în prezent acolo producându-se Fiat 500e, cât şi modelele electrice Maserati. Deoarece cererea pentru aceste maşini este extrem de mică, fabrica şi-a suspendat activitatea de mai multe ori pe parcursul anului, astfel că la final, când s-a tras linie, producţia a fost cu 70% mai mică an pe an.

Şi da, se pare că Maserati chiar are mari probleme, marca fiind pe pierdere de ani buni.

Totuşi, 2025 începe cu un oarece optimism. Carlos Tavarez a plecat, iar noua conducere a promis guvernului italian investiţii de 2 miliarde de euro în creşterea producţiei. Desigur, această investiţie este condiţionată de muuuuulte facilităţi aşteptate de la stat.

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).