Victor Armășelu este primul român ce a ajuns în poziția de vicepreședinte al Samsung Electronics pe România și Bulgaria. Când sunt noutăți pe piața de smart TV-uri, Victor este responsabilul pe care Samsung îl trimite în fața jurnaliștilor.

Nu este eveniment la care să se afle la microfon și să nu stârnească cel puțin câteva zâmbete. Are un stil personal, ce nu ține cont de rigorile PR-istice. Am tras o privire pe contul de LinkedIn și am observat că de curând a împlinit 10 ani în cadrul Samsung Electronics, filiala locală.

Am scris pe aici 🔗 despre faptul că Samsung a adus OLED-urile pe canal oficial în țara noastră. Am trimis 5 întrebări, iar răspunsurile primite le descoperiți în rândurile următoare.

1. Care este motivația Samsung pentru a intra pe piața de OLED-uri în 2022, după ce această nișă de paneluri pentru smart TV-uri a fost deschisă cu o bună perioadă în urmă? 

Samsung a intrat pe piața de smart TV-uri cu ecrane OLED

Dezvoltăm continuu portofoliul nostru de televizoare pentru a le oferi clienților noștri inovații și experiențe noi, cât mai plăcute. Ne concentrăm, în primul rând, pe tehnologia QLED și pe gama de produse Neo QLED, promovând în același timp televizoarele cu tehnologie MICRO LED și Lifestyle. Totodată, am adăugat recent și tehnologia OLED în portofoliul nostru de televizoare pentru a le oferi utilizatorilor noștri o gamă cât mai largă de opțiuni prin care aceștia își pot satisface preferințele și stilurile diferite de viață.

2. Puteți expune 5 funcții pe care OLED-urile Samsung le aduc în plus față de concurență? 

OLED-urile Samsung ies în evidență prin designul minimalist și grosimea redusă

În primul rând, noile televizoare Samsung OLED dispun de cea mai nouă tehnologie OLED disponibilă pe piață, bazată pe un filtru de culoare Quantum Dot (QD-OLED), o diferență semnificativă în comparație cu tehnologia WOLED disponibilă până acum. 

Pe scurt, avantajele acestei noi tehnologii pentru clienții noștri sunt: o luminozitate mult mai bună a panel-ului (de peste 1000 de niți în conținut HDR, comparativ cu o valoare mai mică pentru tehnologiile existente deja în piață, chiar pe modele de vârf), precum și 100% volum de culoare și o redare fidelă a culorilor (susținută de certificarea “PANTONE Validated” obținută de modelele OLED Samsung). În plus, modelele OLED de la Samsung (la fel și în cazul tuturor modelelor premium pe care le avem în piață) încorporează tehnologia “True Dolby Atmos“. Astfel utilizatorii pot experimenta sunetul imersiv, în cazul redării unui conținut Dolby Atmos, datorită difuzoarelor dedicate “up-firing”, pentru canalele dedicate din stream-ul audio Dolby. Aceste difuzoare suplimentare orientate în sus permit utilizatorului să experimenteze o dimensiune tridimensională a sunetului (indiferent de sursă) datorită tehnologiei Object Tracking Sound, care face ca sunetul să urmărească imaginea de pe ecran.

De asemenea, împreună cu un Q-Soundbar Samsung din gama 2022, clienții noștri pot experimanta Q-Symphony (tehnologie care permite utilizarea simultană a soundbar-ului și a difuzoarelor televizorului, precum și de Wireless Dolby Atmos, o premieră în industrie, care permite experiența Atmos fără utilizarea unui cablu HDMI pentru legătura între TV și Soundbar, folosind o conexiune Wi-Fi, fără pierderi în calitatea sunetului.

Modelele Samsung OLED vin cu toate tehnologiile premium pe care Samsung le oferă pentru gama din 2022, plecând de la procesorul Neural Quantum Processor, care folosește cele 20 de rețele neurale pentru a crea cea mai bună experiență de vizionare prin tehnologiile proprii de upscaling, experiență Smart, dar și funcții avansate de gaming, cu 4 porturi HDMI 2.1, care permit 4k @120Hz VRR cu un input lag de numai 5.1ms. Toate acestea integrate într-un design laser slim, având sub 4mm grosime în partea superioară a display-ului, precum și o grosime maximă de numai 4 cm. 

3. 8K QLED sau 4K OLED – ce ați recomanda clienților de smart TV premium la sfârșit de 2022? 

Televizoare Samsung Micro LED la IFA 2022

Micro-LED-urile reprezintă tehnologia viitorului în materie de TV-uri

 

Ambele modele se bucură de aceeași performanță premium pe care Samsung obișnuiește să o ofere tuturor produselor sale și, din acest motiv, n-aș putea fi nici măcar subiectiv în recomandarea unuia dintre cele două. 

Datoria noastră ca producători este să oferim o gamă cât mai largă de opțiuni care să satisfacă preferințele și stilurile de viață ale consumatorilor noștri, de aceea fiecare model este unic în felul său – QLED vine în diferite dimensiuni, chiar și cu ecrane foarte mari, iar gama Neo QLED 2022 oferă nu doar calitatea imaginii cu AI, ci și sunet actualizat, game mode, multi-view și SmartThings; în ceea ce privește modelul OLED, acesta integrează cele mai recente progrese în materie de calitate a imaginii, tehnologie a sunetului (marca Dolby Atmos®) și software pentru a oferi cea mai optimă experiență de vizionare, precum și un procesor cu AI, un design subțire și sistem de operare Tizen pentru funcții inteligente.

Concluzionând, eu recomand ambele modele fără excepție, dar aș fi curios să aflu și părerea cititorilor Gadget.ro – ei ce ar alege în funcție de propriile preferințe și nevoi? 

4. Ce cotă de piață are Samsung pe anul în curs pe segmentul smart TV-uri în România? 

Samsung deține o cotă de piață de 42% din totalul pieței de TV la nivel de cantități vândute. 

 5. Ați remarcat tendințe noi în ce privește specificațiile sau funcțiile căutate de clienții din România pe segmentul televizoare? 

Victor Armășelu – primul român ce a ajuns vicepreședinte al Samsung Electronics România și Bulgaria

Pe lângă interesul privind calitatea imaginii, care a rămas neschimbat, putem observa deja de câțiva ani un interes din ce în ce mai mare în zona Smart și conectivitate (care se traduce prin tot mai multe produse care pot fi controlate cu ajutorul telefonului mobil, care este practic „hub-ul” de control), dar și pentru sunet și capabilitățile de gaming ale modelelor. Traversăm o perioadă foarte frumoasă din punct de vedere tehnologic, în care tehnologia lucrează în folosul nostru din ce în ce mai mult. Acest lucru se poate vedea și în ceea ce privește segmentul de televizoare, nu doar la telefoane sau electrocasnice. Televizorul nu mai este de mult timp doar un simplu dispozitiv care proiectează conținut pe ecran, este mai mult mai mult de atât: mijloc de entertainment, fie el gaming sau vizionare de conținut, pe diferite servicii de streaming, platformă de control pentru alte dispozitive din casă, element important pentru productivitate și așa mai departe. 

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Vivo X80 Pro, Canon 70D și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Strix Scar III. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.