Mașinile autonome sunt plictisitoare? Ce ziceți atunci de motociclete autonome?!

/
/
30 oct. 15
/

Dacă ideea conform căreia industria auto încearcă de ceva timp să creeze mașina autonomă vi se pare deja plictisitoare, atunci cum sună motocicletele autonome?

De multe ori, atunci când sunt întrebați ce părere au de automobilele ce se vor putea deplasa în mod autonom, eliminând complet factorul uman, mulți șoferi se declară sceptici în această privință. Atunci ce să mai zicem despre motocicliști? Ei ce-o să spună când vor auzi că Yamaha a prezentat Motobot, un robot capabil să piloteze singur o motocicletă?

Yamaha Motobot

În cazul automobilelor să zicem că înțeleg ideea ca mașina să se poată deplasa în mod complet autonom. Sunt situații în care ai cu siguranță nevoie de așa ceva. Dar ce rost au motocicletele care să fie pilotate de un robot? Nu cumva îți cumperi motocicletă tocmai pentru a trăi niște senzații unice, pline de adrenalină sau pentru a experimenta o anume stare de libertate?

La această întrebare, Yamaha a răspuns că Motobot a fost creat spre a putea cerceta mai bine siguranța pe motocicletă. Oamenii reacționează diferit când sunt puși într-o situație limită, în funcție de impuls sau reflex. De aceea, pentru a crea o motocicletă mai sigură, Yamaha dorește ca pe viitor să folosească Motobot în această direcție. Comportamentul motocicletei la limită va putea fi studiat în condiții similare de fiecare dată.

Motociclete autonome Yamaha

Deocamdată vorbim de un prototip aflat în stadiu incipient al dezvoltării, dar constructorul japonez afirmă că nu peste mult timp va putea pune la dispoziție un Motobot care să poată pilota orice model de motocicletă. Astfel, și alți producători vor putea merge mai departe în încercarea lor de a oferi o motocicletă mai sigură.

Iată și un clip video pus la dispoziție de Yamaha. În cazul în care sunteți atenți, veți vedea că Motobot ne avertizează că pe viitor îl va depăși pe nimeni altul decât pe Valentino Rossi.

Sursa: Blog.Motorcycle.com
Categorii: gAuto
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.