Tesla Model 3 ar putea veni fără guri de ventilație ale sistemului de climatizare

/
/
2 feb. 17
/

Tesla Model 3 a fost prezentată încă din 31 martie 2016, însă producția ar debuta după jumătatea anului curent, iar livrările vor începe cel mai devreme la jumătatea anului viitor. În cadrul evenimentului de prezentare a fost arătat un prototip ce nu ar trebui să difere prea mult de versiunea de serie.

Mulți s-au îndoit că interiorul va fi lăsat precum cel al mașinii expuse, unul dintre argumente fiind lipsa gurilor de ventilație ale sistemului de climatizare.

Tesla Model 3 Interior

Însă acum, la aproape un an de la momentul de când am avut ocazia de a vedea prima dată Tesla Model 3, au apărut zvonuri cum că acesta va fi primul automobil care va introduce un nou sistem de distribuire a aerului in interior. Dispariția gurilor de ventilație va permite în principal două lucruri:

  • un design interior pe cât de poate de simplist, fără aproape niciun element care să întrerupă continuitatea bordului;
  • un zgomot interior minim.

Mașinile electrice sunt recunoscute pentru silențiozitatea cu care se deplasează, uneori singurul sunet pe care îl poți percepe vine de la ventilatoarele sistemului de climatizare. Probabil tocmai asta urmăresc inginerii Tesla, o reducere semnificativă a zgomotelor din interior.

Desigur, lipsa gurilor de ventilație poate avea și efecte negative, mă refer în special la imposibilitatea de a regla cât mai exact zona în care aerul este distribuit.

Zvonurile spun că printr-o fantă îngustă, care se întinde pe toată lățimea bordului, se va introduce în interior aerul ce a trecut în prealabil prin instalația de climatizare. Astfel, ocupanții nu vor mai simți mai multe adieri care vin din mai multe zone, ci doar una singură, probabil și de intensitate ceva mai redusă.

Principiul pe care va funcționa noul sistem de ventilație din Tesla Model 3 va fi se pare asemănător cu ceea ce a introdus Dyson pe dispozitivele sale (aparent) fără elice:

httpvh://youtu.be/bUJ-X1rsKV4

Sursa: HybridCars.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: Tesla, Tesla Model 3
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.