Primul tramvai fără şine este testat zilele acestea în China

/
/
15 iun. 17
/

China în sus, China în jos, orice am face ne lovim de această ţară. Dacă ne uităm pe majoritatea produselor din casă vom vedea că acestea sunt “Made in China”, iar dacă de obicei suntem obişnuiţi cu informaţii legate de copiile chinezeşti, iată că în acest articol vom vorbi despre o inovaţie: primul tramvai fără şine.

Tramvaiul testat zilele acestea în provincia Hunan este 100% electric, rulează cu o viteză de până la 70 km / h pe o şină virtuală, are o lungime de 32 metri, o înălţime de 3.4 metri, 3 compartimente (la nevoie se pot suplimenta), poate transporta până la 307 pasageri şi integrează baterii litiu-ion ce oferă o autonomie de 25 km (timpul de încărcare a acestora este de doar 10 minute).

Pentru a-şi respecta traseul, tramvaiul utilizează tehnologia Autonomous Rail Rapid Transit (ART) care prin intermediul unor senzori speciali poate identifica şi urmări trasee virtuale. În plus, dacă sistemul de navigaţie detectează în trafic un ambuteiaj, acesta poate schimba automat direcţia de mers pe cel mai liber drum.

Tramvaiul foloseşte roţi pe cauciuc şi este recomandat oraşelor mici unde construirea unor şine metalice clasice nu este fezabilă. Preţul de construcţie este de 5 ori mai mic decât al unui tramvai convenţional modern, adică aproximativ 10 milioane de euro, iar durata de viaţă garantată de producător este de minim 25 de ani.

Primul tramvai fără şine ar putea circula în China începând cu anul 2018.

httpvh://youtu.be/Kr9-J3nOKbE

Sursa: dailymail.co.uk
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.