Toyota domină autoritar piața auto internă pe segmentul eco

/
/
21 iul. 17
/

Toyota rămâne în continuare unul dintre cei mai mari constructori auto ai planetei, fiind pe segmentul mașinilor hibride lider absolut, cu peste 10 milioane de unități puse în circulație. Primul automobil de serie cu sistem hibrid de propulsie realizat de compania niponă este Prius, lansat încă din anul 1998.

De atunci și până acum, Toyota a dezvoltat continuu tehnologiile de propulsie hibridă, pe care a reușit să le integreze în tot mai multe automobile. În țara noastră sunt disponibile 5 modele Toyota Hybrid: Yaris, Auris (cu caroserie hatchback ori break), C-HR, RAV4 și, desigur, Prius.

În prima jumătate a anului curent, segmentul eco al pieței auto de la noi s-a triplat, fiind vândute 977 unități (hibride, hibride plug-in şi electrice), față de aproximativ 310 unități anul trecut. Dintre cele 977 mașini eco, Toyota a livrat nu mai puțin de 863 de exemplare, ceea ce se traduce într-o cotă de piață de circa 88%.

Din punct de vedere al vânzărilor pe fiecare model în parte, Toyota Yaris Hybrid este campion cu 252 unități, urmat de Auris Hybrid cu 201 exemplare. Podiumul este completat de RAV4 Hybrid cu 178 de unități, în timp ce locul patru este ocupat de cel mai nou model hibrid din portofoliul mărcii – Toyota C-HR. Acesta a înregistrat deja 158 de unități vândute în prima jumătate a anului 2017.

Vânzările din gama Toyota Hybrid în țara noastră le includ și pe cele ale mărcii premium din cadrul concernului. Astfel, aflăm că Lexus a livrat 46 de unități RX Hybrid și 22 de unități NX Hybrid.

Dacă punem laolaltă toate cifrele de vânzări pe modelele enumerate până acum, reies 857 de unități. Până la cele 863 de exmplare Toyota Hybrid specificate mai sus, rămân 6 unități ce nu se regăsesc nicăieri. Putem presupune că acestea sunt reprezentate de modelul Prius, care, după cum se pare, nu este unul tocmai agreat de către români. Cel mai probabil sunt preferate automobilele hibride cu design convențional, în detrimentul celor proiectate de la bun început ca mașini eco.

Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: automobil, eco, Hybrid, Toyota
Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.