Efectul pandemiei de Covid-19: Dacia a înregistrat o scădere de 35%

/
/
25 oct. 20
/

Ultimul raport financiar al grupului Renault arată cifrele modeste obţinute de acesta în 2020. Trebuie să ţinem cont totuşi că vorbim de un context extraordinar, o situaţie de forţă majoră, o pandemie globală cum omenirea nu a mai văzut în ultimii zeci de ani.

Grupul Renault a vândut în primele 9 luni din 2020 puţin peste 2.06 milioane de maşini (sunt incluse vânzările Renault, Dacia şi Lada), cu 26% mai puţin decât în aceeaşi perioadă din 2019. Cele mai multe vânzări au fost făcute în Franţa (382.000 unităţi), Rusia (324.000 unităţi) şi Germania (137.000 unităţi). În România, grupul Renault a comercializat peste 40.000 de maşini şi are o cotă de piaţă de 40%.

Vânzările Dacia la nivel mondial au scăzut cu 35% în primele trei trimestre ale anului, Dacia comercializând aproximativ 366.000 de maşini vs 562.000 în aceeaşi perioadă din 2019. Ultimele trei luni (iulie – septembrie) au arătat o oarecare revenire a pieţei, Dacia înregistrând 155.000 de maşini vândute, adică o scădere de doar 8% vs trimestrul trei din 2019.

Grupul Renault are probleme financiare din ce în ce mai vizibile, cifra de afaceri în primele 9 luni din 2020 fiind de 28.7 miliarde de euro, cu 27% mai puţin decât perioada ianuarie – septembrie 2019.

Noua gama Dacia 2020

Sursa: hotnews.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.