Grupul Volkswagen se gândeşte la eficientizare, iar pentru a face acest lucru ar putea renunţa la peste 30.000 de locuri de muncă

/
/
14 oct. 21
/

Trecerea de la maşini cu motoare termice la cele cu motoare electrice implică foarte multe variabile, iar una dintre cele mai importante va fi cea legată de locurile de muncă.

Această schimbare majoră va atrage cu sine o regândire completă a industriei auto din prezent, iar pentru a rămâne competitivi, marii producători vor investi în tehnologizare şi robotizare. Indiferent de cât de multe recalificări se vor face, foarte mulţi angajaţi din fabricile auto îşi vor pierde într-un viitor nu foarte îndepărtat locurile de muncă.

În cazul grupului Volkswagen vorbim de aproximativ 30.000 de locuri de muncă ce vor dispărea în anii următori. Toate acestea pentru reducerea costurilor şi pentru îmbunătăţirea competitivităţii. Informaţia nu este şi nu va fi confirmată oficial prea curând, iar reprezentanţii companiei evită să ofere puncte de vedere concrete pe subiect.

Se pare că Volkswagen este mult în spatele Tesla când vine vorba de eficienţă în producţia unei maşini electrice. De exemplu, Tesla produce o unitate Model 3 în 10 ore, în timp ce Volkswagen produce o unitate ID.3 în 30 de ore. De asemenea, Tesla şi-a propus să producă în noua fabrică din Germania 500.000 de maşini pe an cu 12.000 de angajaţi, în timp ce Volkswagen produce în prezent în fabrica sa din Wolfsburg 700.000 de maşini pe an cu 25.000 de angajaţi.

Sursa: reuters.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: eficientizare, Tesla, Volkswagen
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.