În contextul în care nu există componente suficiente pentru a reporni întreaga producţie, Lada oferă până la 3100 de dolari angajaţilor care păresesc voluntar compania

/
/
3 aug. 22
/

În iunie reprezentanţii Lada (compania se numeşte AvtoVAZ) anunţau că “au rezolvat” problema furnizorilor şi au repornit producţia (pentru început) doar în fabrica din Togliati. La această fabrica se produce în prezent la o capacitate decentă modelul Lada Granta Classic 22, unul ce vine cu un motor aspirat de 1.6 litri, 90 CP şi un nivel al emisiilor EURO 2, cutie manuală în 5 trepte, fără airbaguri, ABS, ESP, sisteme de asistenţă de orice fel, navigaţie (nici măcar sistemul rusesc GLONASS) etc.

După retragerea Renault, Lada a rămâs însă cu două fabrici, cea de la Togliati despre care am scris mai sus şi de la Izhevsk. Pentru aceasta din urmă situaţia este îngrijorătoare pentru că producătorul auto nu are suficiente componente pentru a reporni producţia. Cei 3200 de angajaţi ai uzinei sunt în concediu plătit încă din luna martie şi nu se preconiează să revină prea curând la muncă.

Pentru a mai reduce o parte din cheltuieli, reprezentanţii Lada au anunţat angajaţii că cei care părăsesc compania voluntar vor primi salarii compensatorii importante. Aceştia vor beneficia de un pachet compensatoriu echivalent cu cinci până la şapte salarii medii lunare, sau aproximativ 12 salarii minime pe economie. Valoarea maximă a pachetului compensatoriu se ridică la 183.348 de ruble (3.161 de dolari).

„AvtoVAZ vrea să sublinieze faptul că firma nu intenţionează să recurgă la concedieri în masă, iar măsurile de sprijin propuse personalului au caracter voluntar pentru fiecare angajat”, a precizat compania într-un comunicat de presă.

S-ar părea că lucrurile nu merg prea bine pentru industria auto din Rusia, chiar dacă la televizor lucrurile sunt altfel prezentate. În prezent statul rus susţine producătorii cu sume consistente pentru a plăti salariile angajaţilor care nu fac nimic.

Sursa: digi24.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.