V2G, V2H, V2L – ce înseamnă și de ce vor fi importanți în viitor?

/
/
2 dec. 22
/

Deși foarte puțin cunoscuți, având în vedere că viitorul auto aparține electricității, acești termeni vor face parte din viitorul nostru.

V2G – vehicle to grid sau în traducere liberă vehicul (electric) către rețea. Mai exact capacitatea unui autovehicul electric de a da electricitate înapoi în retea. Asta presupune existența unui încărcător bidirectional ce permite alimentarea casei sau chiar unui întreg cartier din bateria autoturismului. Este o tehnologie la începuturi, destul de complicată, pe care nu este cazul sa o descriem aici, important fiind la ce ajuta. Deocamdată singurul autovehicul cu această tehnologie este Ford F150 Lightning. În viitorul apropiat se pare că și autoturismele din grupul VW vor beneficia de această tehnologie.

V2H – vehicle to home – vehicul către casă. În principiu o tehnologie destul de asemănătoare cu V2G, doar ca bateria alimentează doar o casă, un atelier, o mică afacere etc., acestea fiind independente de rețeaua electrică sau deconectate de la aceasta.

V2L – vehicle to load – vehicul către “priză”.

Practic existența unor prize în interiorul și/sau exteriorul autoturismului/autoutilitarei ce permit alimentarea unor utilaje, electrocasnice etc. Nu necesita încărcător bidirecțional. Teoretic pot alimenta și o casă atît timp cât ne încadrăm în capacitatea prizei (undeva peste 3500W). De asemenea pot încărca alte autovehicule electrice. Autoturisme cu aceasta tehnologie sunt: Hyundai Ionic 5, Kia EV6, Outlander PHEV, Nissan Leaf etc. 

De ce sunt importante aceste tehnologii?

Să ne imaginăm un viitor cu milioane de vehicule electrice, care vor pune o mare presiune pe rețea atunci când sunt încărcate. Majoritatea locuințelor vor beneficia de panouri fotovoltaice care vor încărca aceste autovehicule, dar evident atunci când conditiile meteo o permit. Va exista o piață liberalizată a energiei, unde vor fi ore cu un consum enorm de energie (când autovehiculele vor fi încărcate) și ore cu consum mai mic (când autovehiculele vor circula).

Toți vom fi prosumatori iar costurile cu energia vor fi diferențiate pe ore în funcție de consum (consum mare = costuri mari). Aici intervine autoturismul nostru, care se va încărca atunci când este soare afară sau la ore când energia este mai ieftină și va da energie în retea sau casei noastre când energia este scumpă, având în acest fel un rol activ nu numai în transport. Bineînțeles toate aceste lucruri se vor face automat (smart), fără intervenția noastră. 

Se mai pune problema dacă este fezabil, deoarece asta presupune o durată mai scurtă de viață a bateriilor. Dar și aici consider că lucrurile vor evolua.

Vom trăi si vom vedea.

Sursa: CleanEnergyReviews.com
Categorii: gAuto
Cuvinte cheie: automobil, electric, V2G, V2H, V2L
Cosmin Pană
Este pasionat de automobile, soluții de energie verde și..., case pe structură de lemn. Așa că deja anticipați care sunt nișele de care se va ocupa pe site.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).