De la lansarea Dacia Logan în 2004 şi până în prezent, Dacia a vândut peste 8 milioane de maşini

/
/
29 sept. 23
/

Dacia este marca românească cu care ne mândrim şi chiar dacă unii nu vor să îi respecte statutul, acest nume este unul puternic în Europa.

Compania a depăşit o bornă importantă, astfel că de la lansarea Dacia Logan în 2004 şi până în prezent (2023), Dacia a vândut în cele 44 de ţări în care este prezentă peste 8 milioane de maşini.

Cele mai vândute modele Dacia în cei 19 ani au fost:

  • Dacia Sandero (toată gama) – peste 2.78 milioane unităţi;
  • Dacia Duster – peste 2.26 milioane unităţi;
  • Dacia Logan – peste 1.97 milioane unităţi.

Cele mai importante pieţe pentru Dacia sunt Franţa, Italia, Germania, România şi Maroc, iar maşinile sub marca românească sunt produse în trei fabrici: Piteşti (România), Casablanca (Maroc) şi Tanger (Maroc).

Ca scurt istoric, producătorul român de automobile Dacia a fost înfiinţat în 1968 sub denumirea de Uzina de Autoturisme Piteşti (UAP). 12 ani mai târziu a apărut oficial numele Dacia şi primul său logo. La scurt timp de la vânzarea spre Renault în 1999, Dacia a trecut prin primul rebranding în 2003 (dacă îmi aduc bine aminte atunci a fost lansată şi Dacia Solenza). Alte două rebrandinguri importante au avut loc în 2008 şi 2021.

Sursa: dacia.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.