Divizia de maşini electrice a celor de la Ford a pierdut în prima jumătate a anului 2.5 miliarde de dolari, iar până la final de 2024 se aşteaptă pierderi de până la 5.5 miliarde de dolari

/
/
30 iul. 24
/

Ford investeşte foarte mulţi bani în divizia de maşini electrice, lucru absolut normal în contextul în care piaţa auto se îndreaptă către o electrificare generalizată.

Marea problemă a celor de la Ford, una existentă la mai toţi giganţii din domeniu, este că această mini revoluţie a venit prea repede şi nu le-a oferit timp suficient pentru adaptare. Având în spate structuri birocratice masive, trecerea se face greoi şi cu pierderi colosale.

Dacă lupii tineri din piaţă au crescut repede, uriaşii de piatră încearcă să se dezvolte din mers şi investesc sume uriaşe în dezvoltarea de noi tehnologii, în speranţa că în viitor acestea vor aduce şi roadele mult aşteptate. Momentan acestea sunt trecute doar la capitolul piederi, Ford anunţând o gaură de 2.5 miliarde de dolari în primele şase luni ale anului pentru divizia de maşini electrice.

Specialiştii estimează că până la final de 2024 Ford va pierde undeva între 5 şi 5.5 miliarde de dolari cu divizia de maşini electrice, o sumă uriaşă ce trage în jos rezultatele finale ale companiei (spre exemplu, divizia de maşini cu motoare termice a fost pe profit 1.2 miliarde de dolari în al doilea trimestru al anului).

Reprezentanţii Ford rămân încrezători şi susţin că într-un viitor nu foarte îndepărtat divizia de maşini electrice va deveni profitabilă.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Eldrive România a inaugurat o stație de încărcare de 1MW (1.000 kW), prima de acest fel din Europa de Est

La sfârșitul lunii mai 2025 vă anunțam că rețeaua de stații de încărcare Eldrive a atins un număr de 600 de puncte de încărcare la nivel național, iar acum, la puțin peste jumătate de an distanță, sunt disponibile în România circa 1.000 de astfel de puncte de încărcare. Mi se pare o dezvoltare cu adevărat…

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.