Ce se întâmplă cu grupul auto Stellantis? (vânzările din 2024 au fost pe un mare minus în comparaţie cu 2023)

gAuto
/
/
18 ian. 25
/

După un 2023 de mare succes, an în care Stellantis a fost cel mai profitabil grup auto, 2024 parcă a venit din altă lume.

Gigantul auto a vândut anul trecut doar 5.47 milioane de maşini, în scădere cu 14.4% vs 2023. În cifre exacte vorbim de un minus în vânzări de peste 800.000 unităţi an pe an. Minusul este enorm, iar acest lucru se va reliefa puternic şi în viitoarele rapoarte financiare.

Marile scăderi au venit din Asia & Pacific (-60% YoY), America de Nord (-25% YoY) şi Europa (-8.5% YoY). Există o singură piaţă unde grupul Stellantis a crescut în 2024 vs 2023, iar aceasta este cea din America de Sud (+3.8% YoY).

Deşi în general toate mărcile au mers slab, în grup exista un adevărat călcâi al lui Ahile. Brandul premium Maserati a înregistrat în 2024 o scădere globală a vânzărilor de 57.5%, aspect care contează foarte mult în statistica financiară (de obicei mărcile premium vin la pachet cu cea masi ridicată rată a profitabilităţii).

Rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile, mai ales că începând cu 1 decembrie 2024 grupul a rămas şi fără CEO-ul Carlos Tavares.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.