Volvo, compania care a inventat centura de siguranţă în trei puncte, anunţă o nouă soluţie, o reinventare a acesteia (să facă din nou istorie?)

gAuto
/
/
5 iun. 25
/

În 1959 un oarecare inginer Nils Bohlin, angajat al producătorului auto suedez Volvo, inventa ceva ce avea să revoluţioneze siguranţa rutieră: centura de siguranţă în trei puncte. Noul sistem oferea o distribuţie mai bună a forţelor în timpul impactului, un plus de flexibilitate în utilizare şi o mai mare siguranţă.

Reprezentanţii Volvo de la acea vreme şi-au dat seama imediat de rolul important pe care centura de siguranţă în trei puncte îl va avea în industrie şi au decis să ofere gratuit licenţa oricărui producător interesat de aceasta. Ceea ce s-a întâmplat este istorie deja, specialiştii estimând că acest sistem a salvat cel puţin 1 milion de oameni din 1959, până în prezent.

Chiar dacă azi Volvo nu mai are aşa mult sânge suedez în ADN, aceasta rămâne un etalon în materie de siguranţă.

Volvo a dezvăluit recent un nou tip de centură de siguranţă, unul pe care îl vom vedea la lucru în premieră pe modelul Volvo EX60. Noul sistem reinventează tehnologia şi permite acţionarea în funcţie de mărimea pasagerilor.

Noua centură de siguranţă gândită de Volvo în parteneriat cu ZF Lifetech, integrează mai mulţi senzori ce analizează forma corpului, înălţimea şi greutatea pasagerilor. În funcţie de toate aceste specificaţii, sistemul va acţiona diferit de la pasager la pasager în cazul unui accident (optimizare la nivel de impact). Vorbim practic de o centură de siguranţă personalizată pentru fiecare ocupant al maşinii.

Dacă acest nou sistem va funcţiona şi în practică la fel de bine cum sună în teorie, eu cred că sunt şanse mari să se facă din nou istorie.

Trebuia să fie Volvo!

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.