Luna iunie a fost un dezastru pentru piaţa auto de maşini noi din România, numărul de înmatriculări fiind cu 50% mai mic comparativ cu aceeşi perioadă din 2024. Justificarea acestui rezultat negativ a fost simplă: suspendarea programului Rabla 2025.
Dealerii au intrat astfel în luna iulie cu stocuri mari, iar împreună cu producătorii au trebuit să găsească soluţii. Mai toată lumea a acordat reduceri, unele mai acceptabile decât altele, astfel că o unii români le-au acceptat şi au plecat acasă cu maşina mult visată.
În acest context, numărul de înmatriculări a crescut, astfel că în iulie 2025 avem un +25.31% vs iulie 2024. Vorbim de 16.362 unităţi înmatriculate luna trecută, unele însă insuficiente pentru a recupera minusul general de la începutul anului (pentru primele şapte luni din 2025 avem un total de 80.718 unităţi înmatriculate, cu 16.4% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut).
Topul primelor 10 mărci pentru perioada ianuarie – iulie 2025 rămâne neschimbat:
- Dacia – 22719 unităţi;
- Toyota – 7635 unităţi;
- Skoda – 6587 unităţi;
- Volkswagen – 5759 unităţi;
- Renault – 4759 unităţi;
- Hyundai – 4546 unităţi;
- Ford – 3787 unităţi;
- Mercedes – 3359 unităţi;
- BMW – 2989 unităţi;
- Suzuki – 2599 unităţi.
Sursa: acarom.ro