Pe 18 iunie 2025, AFM a anunţat suspendarea tuturor programelor de finanţare, inclusiv suspendarea programului Rabla 2025.
Decizia a venit ca o undă de şoc pentru industrie, cei mai afectaţi fiind dealerii auto (cunosc câteva persoane care lucrează în domeniu, iar una dintre ele îmi povestea că lua prânzul când a aflat de suspendarea programului, iar în acel moment nu a mai putut mânca nimic, iar până la finalul zilei nu a mai vorbit cu nimeni, atât de nervos şi frustrat a fost).
Într-un articol recent vă spuneam că dealerii au la zi pe stoc sau în curs de producţie undeva la 35.000 de maşini, iar unele parcuri auto nu mai au loc unde să stocheze automobilele.
Pentru a înţelege chinul prin care trece acest sector economic în acest moment, aflaţi că în luna iunie au fost înmatriculate doar 10.611 maşini noi, cu 50.32% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Nici situaţia la nivel de an nu este mai bună, în România în intervalul ianuarie – iunie 2025 fiind înmatriculate 64.356 maşini noi, în scădere cu 23% an pe an.
Dar cine câştigă din toată această poveste?
Dealerii şi samsarii de maşini second hand. În prima jumătate a anului 2025 au fost înmatriculate 163.983 unităţi, în creştere cu 29.45% comparativ cu acelaşi interval de timp din 2024. Boooommmmm😳!
Via: acarom.ro