Dacia Spring a fost şi este în continuare una dintre cele mai des întâlnite maşini electrice pe străzile din ţara noastră. Într-un articol din februarie vă spuneam că Dacia a vândut peste 20.000 de Dacia Spring în România, cota de piaţă la finalul anului trecut fiind de aproape 33%.
Cifrele arată bine, însă singura maşină electrică din portofoliul Dacia este puternic dependentă de programul Rabla (îmi aduc aminte că în urmă cu ceva ani, parcă prin 2023 dacă nu mă înşel, un oficial Dacia ne spunea că în acel an nu au vândut nicio Dacia Spring la liber, adică în afara pragrmului Rabla).
Revenind în 2025, situaţia arată rău de tot. Dacă începutul de an a fost bunicel, din martie numărul de înmatriculări s-a dus rău în jos (foarte probabil în aşteptarea programului Rabla).
Iată cum se prezintă situaţia la zi din surse oficiale:
- Ianuarie 2025 – înmatriculate 625 unităţi;
- Februarie 2025 – înmatriculate 344 unităţi;
- Martie 2025 – înmatriculate 44 unităţi;
- Aprilie 2025 – înmatriculate 9 unităţi;
- Mai 2025 – înmatriculate 94 unităţi;
- Iunie 2025 – înmatriculate 43 unităţi;
- Iulie 2025 – înmatriculată 1 unitate.
În ultimele 5 luni s-au înmatriculat foarte, dar foarte puţine Dacia Spring, cu un minim aproape ruşinos de doar 1 unitate luna trecută.
La prima vedere am putea da vina, din nou, pe programul Rabla, dar alte mărci au vândut şi în iulie maşini electrice (mai puţine, este adevărat, dar au vândut). Au înmatriculat mai mult electrice nume mult mai puţin cunoscute precum KG Mobility, MG, Lynk & Co, Leapmotor etc.
Deci, ce se întâmplă cu Dacia Spring?