BYD şi Tesla sunt considerate a fi cele mai importante nume pe această piaţă relativ nouă a maşinilor electrice, cele două fiind un fel de reprezentanta estului şi cea a vestului.
Ce este interesant este că aşa numita reprezentantă a vestului are probleme chiar într-o zonă considerată sigură până de curând, Uniunea Europeană. După implicare lui Elon Musk în politică, Tesla a intrat într-un puternic con de umbră pe bătrânul continent, iar vânzările s-au prăbuşit.
Această problemă neaşteptată pentru Tesla a venit într-un moment excelent pentru BYD, fix în perioada de maximă expansiune europeană. Iar cifrele arată absolut şocant:
2024;
- în perioada ianuarie – august Tesla a înmatriculat 150.037 maşini în Uniunea Europeană;
- în perioada ianuarie – august BYD a înmatriculat 19.663 maşini în Uniunea Europeană;
Observaţi o diferenţă uriaşă întrele cele două companii, Tesla înmatriculând cam de 7.5 ori mai multe autovehicule decât BYD.
2025;
- în perioada ianuarie – august Tesla a înmatriculat 85.673 maşini în Uniunea Europeană (❌-42.9% an pe an);
- în perioada ianuarie – august BYD a înmatriculat 67.632 maşini în Uniunea Europeană (✅+244% an pe an);
În doar 12 luni diferenţa între Tesla şi BYD s-a topit, iar aici se observă destul de clar deciziile neinspirate ale lui Elon Musk, cât şi strategia corectă aplicată de BYD în Uniunea Europeană.
Sursa date