Piaţa auto de maşini noi din România continuă să îşi revină după şocul suspendării programului Rabla din iunie. Dacă în iulie am avut o creştere de 25.31% vs iulie 2024, iar în august una de 51.67% vs august 2024, în septembrie optimismul a rămas la cote înalte, astfel că a fost obţinut un plus de 38.86% vs septembrie 2024.
Din păcate cele 12.463 unităţi înmatriculate în septembrie nu au fost suficiente pentru a aduce piaţa pe plus la nivel de an, această rămânând în continuare pe un -5.8% vs aceeaşi perioadă din 2024.
Lucrurile arată bine, iar cum noul program Rabla îşi va vedea utilitatea în rapoartele din octombrie şi noiembrie, pare destul de sigur că piaţa auto de maşini noi din România anului 2025 o va depăşi pe cea a anului 2024.
Luna septembrie însă a adus şi o mare surpriză pentru piaţa locală, una la care nu mulţi cred că s-au gândit. În ultimele multe luni, primele 10 mărci auto au fost mereu cam aceleaşi, însă luna trecută a adus o victorie de etapă pentru un cunoscut brand chinezesc. Suzuki a înregistrat înmatriculări extrem de modeste, doar 143 unităţi, astfel că locul 10 în topul mărcilor din România a fost luat de către MG cu 280 unităţi înmatriculate. Adevărul este că Suzuki a avut un septembrie dezastruos, acesta fiind depăşit şi de alte nume importante (Volvo cu 146 înmatriculări, Peugeot cu 158 înmatriculări, KG Mobility aka Ssangyong cu 180 înmatriculări, Audi cu 248 înmatriculări şi Kia cu 271 înmatriculări).
La nivel de an ca întreg (ianuarie – septembrie) Suzuki rămâne pe locul 10 în top, însă rezultatul impresionant obţinut de MG trage un semnal de alarmă pentru marca japoneză:
- Dacia – 31.000 unităţi;
- Toyota – 10.334 unităţi;
- Skoda – 8281 unităţi;
- Volkswagen – 7209 unităţi;
- Renault – 6917 unităţi;
- Hyundai – 6814 unităţi;
- Ford – 5134 unităţi;
- Mercedes – 4182 unităţi;
- BMW – 3927 unităţi;
- Suzuki – 3165 unităţi.
Surse: acarom.ro, dgpci.mai.gov.ro